Τα πρώτα «θύματα» της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία είναι τα ολοήμερα, προκαλώντας την αγωνία των εργαζόμενων γονέων, οι οποίοι ήλπιζαν φέτος στην ομαλή λειτουργία τους.
Η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρήκε τα συγκεκριμένα σχολεία με πάρα πολλές ελλείψεις, ενώ όπως φαίνεται οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που χρειάζονται στα σχολεία αυτά δύσκολα θα βρεθούν, όπως παραδέχτηκε χθες και ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 1.725 κενά σε δασκάλους, εκ των οποίων τα περισσότερα αφορούν στα ολοήμερα σχολεία, ενώ υπολογίζουν ότι τα κενά σε καθηγητές ειδικοτήτων ξεπερνούν τα 3.500. Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται σε περιοχές όπως η Δυτική Αττική, η Ηλεία, το Ηράκλειο Κρήτης, ο Πειραιάς, η Λακωνία κ.ά.
«Οι εργαζόμενες οικογένειες χρειάζονται το ολοήμερο, αλλά δυστυχώς η πολιτεία δεν μπορεί να τους το εξασφαλίσει. Υπάρχουν μεγάλα κενά σε δασκάλους και ολοκληρωτική απουσία ειδικοτήτων. Μπορεί η κατάσταση να είναι λίγο καλύτερη από πέρυσι, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί τη θριαμβολογία κανενός. Το υπουργείο Παιδείας όφειλε να στελεχώσει τα σχολεία αυτά από την πρώτη μέρα της λειτουργίας τους», τόνισε στο «Έθνος» ο ειδικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Σταύρος Πετράκης.
Θεωρητικά σκοπός των ολοήμερων σχολείων είναι η προσφορά νέων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, η διευκόλυνση των εργαζόμενων γονέων και η υποστήριξη των μη προνομιούχων μαθητών.
Μάλιστα, όπως αναφέρεται και στη χθεσινή εγκύκλιο η οποία αναφέρει πώς θα λειτουργήσουν φέτος τα ολοήμερα, από το σχολικό έτος 2010-2011 μέχρι και σήμερα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ εφαρμόζουν διευρυμένο πρωινό ωράριο, έχουν βελτιωμένα Προγράμματα Σπουδών και εμπλουτισμένο Ωρολόγιο Πρόγραμμα με νέα διδακτικά αντικείμενα και δραστηριότητες.
Όσον αφορά τη σίτιση των παιδιών, η εγκύκλιος προβλέπει ότι το γεύμα παρασκευάζεται στο σπίτι από τους γονείς.
Ο υποδιευθυντής έχει την ευθύνη της οργάνωσης της σίτισης και βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές να είναι ικανοί, να εξυπηρετούνται αυτόνομα και να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος.
Σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στους μαθητές των μικρών τάξεων έως ότου να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.
Επίσης οφείλει να φροντίζει ώστε η αίθουσα που πραγματοποιείται το γεύμα να χρησιμοποιείται αποκλειστικά γι’ αυτόν τον σκοπό και μεριμνά να παραδίδεται καθαρή μετά το πέρας του γεύματος και να εξασφαλίζονται οι όροι υγιεινής, αισθητικής και πολιτισμού.