Συντρίμμια παντού και ανείπωτη θλίψη για τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους τόσο άδικα και τόσο βίαια συνθέτουν το σκηνικό στα Τέμπη, στο σημείο που το βράδυ της Δευτέρας 28/2 δύο τρένα συγκρούστηκαν, κόβοντας το νήμα της ζωής 42 ανθρώπων (σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής απολογισμό των νεκρών).
Οι διασώστες ψάχνουν και σήμερα να βρουν αγνοούμενους και δεκάδες οικογένειες περιμένουν να δουν τι έχουν απογίνει οι δικοί τους άνθρωποι, με τις ελπίδες να είναι στην ουσία μηδαμινές. «Βλέπουν ότι υπάρχουν άτομα σε πολύ κακή κατάσταση λόγω της σύγκρουσης και της σύνθλιψης των δύο βαγονιών. Έχουμε τοποθετήσει ήδη δύο σορούς σε σάκους. Σε αυτό το σημείο που είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι εκεί που λόγω του φορτίου και της έντασης της σύγκρουσης είναι σε κακή κατάσταση», ανέφερε στην ΕΡΤ ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Επιπυραγός Γιάννης Αρτοποιός.
Τα συνεργεία επιχειρούν να τεμαχίσουν τo τρίτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας ώστε να μοιραστεί το βάρος του και να μετακινηθεί, καθώς εκεί επικεντρώνονται από εδώ και πέρα οι έρευνες για τον εντοπισμό επιβατών. Με την βοήθεια γερανοφόρων οχημάτων, ειδικές ομάδες συνεχίζουν να επιχειρούν παράλληλα στα δύο πρώτα βαγόνια που έχουν γίνει μια άμορφη μάζα σιδερικών και έχουν καεί ολοσχερώς. Γύρω από το σημείο του δυστυχήματος έχουν στηθεί σκηνές ώστε να οργανώνεται καλύτερα η επιχείρηση.
Μέχρι σήμερα το μεσημέρι (2/3) αναμένεται πως θα έχουν ταυτοποιηθεί οι σοροί των θυμάτων με τη διαδικασία του DNA. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, οι σοροί θα παραδοθούν στους συγγενείς τους.
Σήμερα θα προσαχθεί στον ανακριτή ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες και φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. «Εκείνη την ώρα προσπαθούσα να βάλω στην κατάλληλη θέση ένα άλλο τοπικό τρένο. Άλλαξα τα κλειδιά των γραμμών και μετά δεν το επανέφερα στη θέση του. Έγινε ένα λάθος και έβαλα το τρένο που αναχώρησε από τη Λάρισα, χωρίς να το αντιληφθώ, στη γραμμή που ερχόταν η εμπορική αμαξοστοιχία από την Κατερίνη. Έπρεπε να το βάλω στη δίπλα γραμμή» φέρεται να έχει πει στην κατάθεσή του ο σταθμάρχης.
«Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία» είπε νωρίτερα στην ΕΡΤ για τον σταθμάρχη ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό» ανέφερε.