Σε ξενοδοχείο στο Καβούρι βρίσκονται οι επιβάτες που ήταν χθες σε πτήση της Emirates, για την οποία είχε σημάνει συναγερμός για ύπαρξη Άραβα τρομοκράτη.
Την ώρα που η πτήση ήταν πάνω από την Ιταλία ο πιλότος ειδοποιείται για την απειλή και ενημερώνει Ιταλούς και Γάλλους, οι οποίοι όμως δεν του επέτρεψαν να προσγειωθεί στα αεροδρόμιά τους. Τελικά, με συνοδεία δύο μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας από τη Σούδα προσγειώνεται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Μετά από έρευνα της Αστυνομίας δεν προέκυψε κάποιο ζήτημα. Η πληροφορία δόθηκε από τη CIA στο ΝΑΤΟ και αυτό ενημέρωσε την ΕΥΠ και την Αντιτρομοκρατική. Οι επιβάτες είναι καλά στην υγεία τους, ωστόσο οι περισσότεροι είναι ταλαιπωρημένοι.
«Όλα έγιναν με ασφάλεια, ήμασταν πανέτοιμοι. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις έχουμε εκπαιδευμένους αστυνομικούς» είπε ο συνδικαλιστής της ΕΛ.ΑΣ, Σταύρος Μπαλάσκας στην «Κοινωνία ώρα Mega».
Η εντολή κατάρριψης
Ο δήμαρχος Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης και πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος αναφέρθηκε στην πληροφορία ότι εάν ο πιλότος του αεροσκάφους δεν υπάκουε στις εντολές των μαχητικών, τότε ήταν υποχρεωμένοι να το καταρρίψουν.
«Οι διαδικασίες που εφαρμόζονται κατά παρέκκλιση έχουν φτιαχτεί μετά την 11η Σεπτεμβρίου και είναι υποχρεωτικές για όλες τις περιοχές του δυτικού κόσμου που αποδέχονται την νομοθεσία του ICAO. Εάν το αεροσκάφος πειρατευτεί, και αυτό το γνωρίζουμε υπό την έννοια ότι θα αλλάξει κατεύθυνση, θα αλλάξει ύψος ή θα έχει αιτήματα που θα βγουν από τους ασυρμάτους, τότε εάν αυτό οδηγηθεί να πετάξει πάνω από μη κατοικημένες περιοχές και όχι κατ’ αναγκαιότητα στη θάλασσα, υπάρχει η εντολή το αεροσκάφος αυτό να καταρριφθεί. Αυτό είναι το πρωτόκολλο. Κάθε χώρα έχει μία επιτροπή κρίσης για τέτοιες περιπτώσεις», ανέφερε.
«Από την πρωτογενή μου εμπειρία από τους χειριστές των F-16 που συνόδευσαν τότε το “Ήλιος” όταν πήγαμε να κάνουμε την αναπαράσταση της πτήσης, αυτό που μας έλεγαν ήταν ότι ήταν τραγικό και υπήρχε και εκεί πολύ μεγάλη πίεση, σε περίπτωση που έπαιρναν εντολή, πριν την πτώση του αεροσκάφους στο Γραμματικό, να πυροδοτήσουν πυραύλους αέρος – αέρος. Είναι δύσκολη και επίπονη διαδικασία, αλλά αυτό είναι το πρωτόκολλο. Το σημαντικό είναι ότι το σύστημα δούλεψε με ακρίβεια και λεπτομέρεια», συμπλήρωσε ο κ. Κωνσταντέλλος.
«Δεν είναι υποχρεωτικό επ’ ουδενί, το αεροσκάφος να προσγειωθεί στην Ιταλία ή στον χώρο στον οποίο πετάει. Οι Αρχές εκτιμούν τον κίνδυνο. Υποχρέωση του κράτους αναχώρησης είναι να υποδεχτεί ξανά το αεροσκάφος πίσω γιατί έχει την ευθύνη του» κατέληξε.