Αίσθηση προκαλούν οι φωτογραφίες από στάση λεωφορείων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Κάποιοι έδεσαν δύο καρέκλες μεταξύ τους και τις τοποθέτησαν «για τους εργαζόμενους και τους υπερήλικες», όπως μάλιστα γράφουν σε σχετικό μήνυμα.
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης, Μάκης Κυριζίδης εξήγησε στο GrTimes πως «ο τύπος του στεγάστρου βάσει των Εθνικών Τεχνικών προδιαγραφών και ελάχιστου απαιτητού πλάτους πεζοδρομίου του ΟΑΣΑ για τοποθέτηση στεγάστρου σε συνδυασμό με το άρθρο 2 της ΥΑ 52907/2009 «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» και έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο φορέα ΟΣΕΘ, καθορίζεται ως Β».
«Πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο πλάτος πεζοδρομίου»
Άγνωστοι κατά τις προηγούμενες ημέρες, προχώρησαν σε μία… πατέντα ώστε να γεμίσουν το κενό. Τοποθέτησαν στη στάση με το υπόστεγο δύο καρέκλες, τις έδεσαν με tire up, γράφοντας μάλιστα και ένα μήνυμα: «δωρεά Η.Δ. για υπερήλικες και εργαζόμενους».
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος εξηγεί: «Στη στάση έχει τοποθετηθεί ειδικό στασίδι (δοκός), για να εξασφαλίζεται η ελεύθερη όδευση των πεζών και η απρόσκοπτη κυκλοφορία των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου για να τοποθετηθεί στεγάστρου τύπου Α, ήτοι στέγαστρο με κάθισμα» και σημειώνει πως «η πίστη τήρηση των συγκεκριμένων τεχνικών χαρακτηριστικών των στεγάστρων αποσκοπεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην ελεύθερη κίνηση των πεζών και την ασφαλή κυκλοφορία ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ελάχιστο απαιτητό πλάτος πεζοδρομίου, για στέγαστρο τύπου Α, ήτοι στέγαστρο με κάθισμα, συμπεριλαμβανομένου του κρασπέδου είναι 3.70 m».
Ο κ. Κυριζίδης κατέστησε σαφές πως «αν αλλάξουν τα ανωτέρω (υπουργική απόφαση, προδιαγραφές ΟΑΣΑ, νομοθετική παρέμβαση) και χορηγηθεί κατ’ εξαίρεση της νομοθεσίας άδεια τοποθέτησης από τον αρμόδιο ΟΣΕΘ, θα τοποθετήσουμε άμεσα το παγκάκι».