Το νέο «ψηφιακό πρόσωπο» του e-ΕΦΚΑ παρουσιάστηκε την Πέμπτη στο διαδικτυακό σεμινάριο που διοργάνωσε ο ISSA European Network (IEN) με αντικείμενο τον ψηφιακό μετασχηματισμό των φορέων κοινωνικής ασφάλισης κρατών που αποτελούν μέλη της Διεθνούς Ένωσης Κοινωνικής Ασφάλισης στην Ευρώπη.
Στόχος είναι «ο κάθε πολίτης να μπορεί να απολαμβάνει εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου και να αισθάνεται το Κράτος και το Δημόσιο σύμμαχό του», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του Οργανισμού, ενώ προσθέτει πως «σήμερα, ο e-EΦΚΑ βρίσκεται πιο κοντά στους 8.081.000 ασφαλισμένους και τους 2.932.000 συνταξιούχους που βλέπουν μέρα με τη μέρα τις συναλλαγές τους με τον Φορέα να πραγματοποιούνται πιο γρήγορα, πιο αποτελεσματικά και σε πολλές περιπτώσεις με μερικά “κλικ” από τον υπολογιστή τους».
Επισημαίνεται πως «η δυναμική πορεία της ψηφιακής μετάβασης στον e-ΕΦΚΑ, που επιταχύνθηκε με αφορμή την ανάγκη εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης λόγω της προστασίας των πολιτών από την πανδημία, υλοποιείται με μια σειρά από δράσεις», οι οποίες έχουν ως εξής:
«Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες στους πολίτες
Με πενήντα (50) νέες διαδικτυακές υπηρεσίες που έχουν δημιουργηθεί και είναι διαθέσιμες μέσω web, εκ των οποίων δεκαπέντε (15) είναι διαθέσιμες και μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ) αλλά και μέσω του myEFKALive (Υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης για πολίτες) οι συναλλασσόμενοι εξυπηρετούνται άμεσα από οποιαδήποτε τοποθεσία, χωρίς φυσική παρουσία, αναμονή και ταλαιπωρία.
Λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου (1555)
Το νέο τηλεφωνικό κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών 1555 προσφέρει άμεση, έγκυρη και φιλική εξυπηρέτηση στους πολίτες, οι οποίοι μπορούν να καλούν χωρίς χρέωση, 24 ώρες το 24ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο, με ελάχιστο χρόνο αναμονής, λαμβάνοντας προσωποποιημένη και εξατομικευμένη πληροφόρηση.
Διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με πληροφοριακά συστήματα άλλων Φορέων του Δημόσιου Τομέα
Η διασύνδεση αυτή έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την έγκυρη, άμεση και ενημερωμένη παροχή πληροφοριών μεταξύ Φορέων του Δημόσιου τομέα, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η ελαχιστοποίηση της απαίτησης των πολιτών να παρέχουν δικαιολογητικά.
Ηλεκτρονική Ανταλλαγή Πληροφοριών Κοινωνικής Ασφάλισης (EESSI)
Συνδέοντας ηλεκτρονικά περίπου 5.000 ιδρύματα κοινωνικής ασφάλισης των 27 κρατών μελών της ΕΕ, συμπεριλαβανομένων της Ισλανδίας, του Λιχτενστάιν, της Νορβηγία, της Ελβετία και του Ηνωμένου Βασιλείου επιταχύνεται και απλοποιείται με ασφαλή τρόπο η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης.
Αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών
Τόσο η αντικατάσταση της παλαιάς τεχνολογικής υποδομής με υπερσύγχρονους υπολογιστές όσο και η αναβάθμιση των δικτύων παρέχουν πλέον την καλύτερη ψηφιακή εμπειρία προς τους πολίτες.
Ανάπτυξη συστημάτων και εφαρμογών, υπηρεσίες ψηφιοποίησης, παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την υποστήριξη της άμεσης απονομής συντάξεων σε όλους τους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ
Με τη μείωση της γραφειοκρατίας και του δαιδαλώδους θεσμικού πλαισίου, καθώς και των χειρόγραφων διαδικασιών, η σύνταξη θα φθάσει να αποτελεί μία ολιγόλεπτη διαδικασία για τον πολίτη.
Ωρίμανση έργων πληροφορικής για υποβολή πρότασης χρηματοδότησης μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων
Η Ψηφιοποίηση της Ασφαλιστικής Ιστορίας του e-ΕΦΚΑ, των κεντρικών αρχείων ασφαλιστικών φορέων που συγχωνεύτηκαν στον Φορέα, αλλά και η σάρωση, αναγνώριση/καταχώρηση και τοποθέτηση των στοιχείων ασφαλιστικού ιστορικού θα συμβάλλουν στη γρήγορη απονομή των συντάξεων και κάθε άλλου ασφαλιστικού αιτήματος».
«Νέα σελίδα κοινωνικής ασφάλισης»
Αξίζει να αναφερθεί, εξάλλου, πως η Ελλάδα συμμετείχε «σε αυτό το σημαντικό γεγονός», με ομιλητή τον Α’ Υποδιοικητή του e-ΕΦΚΑ, Δρ. Αλέξανδρο Βαρβέρη, «για πρώτη φορά».
Σημειώνεται, μάλιστα, πως μεταξύ των εκπροσώπων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης δόθηκε η ευκαιρία της ανταλλαγής πρακτικών εμπειριών, εξειδικευμένων γνώσεων και των υπηρεσιών που ακολουθούνται για τον καθορισμό και την εφαρμογή ψηφιακών στρατηγικών και κοινωνικής πολιτικής ανά τον κόσμο.
«Ο e-EΦKA, εκπληρώνοντας τον κοινωνικό του ρόλο, θα διασφαλίσει τη μετάβασή του σε μια νέα σελίδα κοινωνικής ασφάλισης, ικανή να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής, στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αγοράς και στην ευημερία των πολιτών.
Στη νέα εποχή του Φορέα, οι “ψηφιακές δυνατότητες” εξελίσσονται σε “ψηφιακές ικανότητες”, χτίζοντας μία διαφορετική κουλτούρα μαζί με την ψηφιακή πραγματικότητα», καταλήγει η ανακοίνωση.