Την ώρα που η Εκκλησία συγκεντρώνει πάνω της όλα τα βλέμματα για τον τρόπο με τον οποίο θα μπει στο «χορό» της πειθούς του εμβολιασμού των πιστών, κάποιοι ιερείς και μέλη του σώματος της εκκλησίας προβαίνουν σε πρακτικές που υποδαυλίζουν τις ακριβώς αντίθετες συμπεριφορές.
Σήμερα, 9 Ιουλίου 2021, έγινε γνωστό πως ένα μνημόσυνο που τελέστηκε χωρίς καμία τήρηση των μέτρων μέσα σε ναό στο χωριό Κερασιά στο Πήλιο, μετατράπηκε τελικά σε εστία υπερμετάδοσης του κορονοϊού. Σημειώνεται πως κανένας από τους πιστούς που νόσησαν δεν ήταν εμβολιασμένος.
Πολύ χαρακτηριστική είναι όμως και η περίπτωση ιερέα στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου στην οδό Εγνατία στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος απομακρύνθηκε από την ενορία του με εντολή του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης μετά από σειρά παραβάσεων που έκανε, όπως υποστηρίζει η Μητρόπολη, σε σχέση με τα μέτρα ασφαλείας εναντίον του κορονοϊού.
Χθες το απόγευμα, μάλιστα, ομάδα περίπου 70- 80 πνευματικών παιδιών του πραγματοποίησε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για αντιπροσωπεία του «Δικτύου Ελληνισμού» η οποία επέδωσε ψήφισμα για τη μη απομάκρυνση του ιερέα από την εκκλησία.
Στην επιστολή που συνέταξαν και απέστειλαν προς τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης- την απέδωσαν στον εκπρόσωπό του Μητροπολίτη, Πρωτοσύγκελο της Ιεράς Μητρόπολης π. Ιάκωβο Αθανασίου- τονίζουν ότι ο εν λόγω ιερέας «διώκεται συστηματικά» και ότι «δεν συνηγόρησε στην εφαρμογή αντικανονικών μέτρων εντός των Ιερών Ναών.
Μιλώντας σε τοπικό μέσο της Θεσσαλονίκης οι ίδιοι είπαν ότι η αποπομπή του ιερέα οφείλεται στις αντιρρήσεις που εξέφραζε για τον εμβολιασμό κατά της Covid-19. Όπως τόνισαν, o ιερέας είχε επιφυλάξεις απέναντι στον εμβολιασμό και αρνούνταν τη χορήγησή του «λόγω και της ιατρικής του ιδιότητας».
Σημειώνεται ότι ο εν λόγω ιερέας που εργάζεται παράλληλα ως παιδοψυχίατρος (!) είχε βρεθεί ξανά στο επίκεντρο της επικαιρότητας τον Νοέμβριο του 2020 όταν ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης είχε διατάξει τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να διαπιστωθεί αν είχε παραβιάσει το άρθρο 183 του ποινικού κώδικα (διέγερση σε ανυπακοή).
Τι λέει στο Newsbeast o εκπρόσωπος του μητροπολίτη Θεσσαλονικης, π. Ιάκωβος Αθανασίου
«Ο συγκεκριμένος ιερέας είναι κατ’ αρχάς ανεμβολίαστος. Μαθαίνουμε μάλιστα ότι έχει νοσήσει και από κορονοϊό» λέει στο Newsbeast ο αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Αθανασίου και συμπληρώνει: «Για πολύ καιρό δεν τηρούσε τα μέτρα προστασίας για τον κορονοϊό εντός του ναού και έδειχνε ανοχή και στην ανυπακοή εκ μέρους των πιστών. Αυτό συνέβαινε από την αρχή της πανδημίας σχεδόν αλλά κατά τη διάρκεια του περασμένου Πάσχα όταν ανάμεσα στα άλλα, επέλεξε να τελέσει και διαφορετική ώρα την Ανάσταση από αυτήν που είχε αποφασίσει η Ιερά Σύνοδος, η κατάσταση έγινε πια πολύ σοβαρή».
Σημειώνεται ότι σε βάρος του εν λόγω ιερέα ασκήθηκε δίωξη για παράβαση των μέτρων περί μη διάδοσης του κορονοϊού.
«Αυτό που είδαμε λίγες μέρες μετά το Πάσχα ήταν άκρως ανησυχητικό» συνεχίζει να μας περιγράφει ο π. Ιάκωβος. – «Είδαμε τα θετικά κρούσματα στον κορονοϊό, πιστών που επισκέπτονταν το συγκεκριμένο ναό, να πολλαπλασιάζονται με ραγδαία ταχύτητα. Εικάζεται μάλιστα ότι δύο πιστοί έχασαν τη ζωή τους. Πλέον ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να ανεχθεί άλλο αυτή τη συμπεριφορά. Διχάζει τους πιστούς και αυτό είναι ανεπίτρεπτο».
Σύμφωνα με τον κο Αθανασίου η παύση του συγκεκριμένου ιερέα από τα καθήκοντα του δεν είναι παράτυπη όπως υποστηρίζει ο ίδιος αλλά και οι πιστοί του. Όπως μας εξηγεί ο ίδιος: «Η θέση κάθε άγαμου κληρικού είναι προσωρινή και αυτό ισχύει για όλους τους άγαμους κληρικούς. Κι εγώ ιερομόναχος είμαι και είμαστε όλοι προσωρινά τοποθετημένοι στη θέση μας».
Μάλιστα, ο κος Αθανασίου, τονίζει πως το 2019 και το 2020 ο συγκεκριμένος ιερέας είχε μόνος του αιτηθεί να φύγει από τη θέση του, αλλά τότε η αίτηση του δεν είχε γίνει δεκτή μιας και τα πνευματικά του παιδιά ήταν πολλά και η Μητρόπολη δεν ήθελε να προκληθεί αναταραχή στους πιστούς αλλά και δυσαρέσκεια.
«Να σας πω εδώ, ότι το 2012 είχε επίσης κατηγορηθεί για παρατυπίες από την Μητρόπολη Καλαμαριάς. Όπως φαίνεται, τότε έκανε τα δικά του κηρύγματα σε σπίτια πιστών. Έχει ακόμα κατηγορηθεί ότι συγκέντρωνε χρήματα, υποτίθεται για τη βοήθεια της ενορίας, αλλά δεν έκοβε αποδείξεις όπως έπρεπε, ούτε απέδιδε αυτά τα χρήματα».
Όσον αφορά τώρα την ομάδα των πιστών του, αυτοί σύμφωνα με τον Πρωτοσύγγελο ήταν δεν είναι άνθρωποι που διαμένουν κοντά στη συγκεκριμένη ενορία αλλά προέρχονται από άλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης- Καλαμαριά, Πυλαία, δυτικές συνοικίες κ.ο.κ . «Δυστυχώς πρόκειται για οπαδούς» λέει χαρακτηριστικά ο κος Αθανασίου και συμπληρώνει: « έτσι λειτουργεί ο συγκεκριμένος ιερέας- με τρόπο προσωποπαγή και προσωπολατρικό».
Τι λέει ο π. Ιάκωβος για τη συμμετοχή της εκκλησίας στην καμπάνια υπέρ εμβολιασμού
Όσον αφορά τώρα το νευραλγικό ζήτημα της εκκλησία στην καμπάνια υπέρ εμβολιασμού ο π. Ιάκωβος μας έδωσε την εξής απάντηση: «Προσωπικά είμαι εμβολιασμένος.
Η κεντρική γραμμή που έχουμε είναι να προτρέπουμε τους πολίτες να εμβολιαστούν. Επίσημο έγγραφο όμως δεν υπάρχει για την ώρα, εμείς όμως το λέμε στους πιστούς. Δεν μπορούμε όμως όπως καταλαβαίνετε, να τους υποχρεώνουμε, ούτε και μπορούμε να απαγορέψουμε στους ανεμβολίαστoυς την είσοδο στους ναούς. Αυτό δεν γίνεται».