Με προσωρινή απόφασή του, το διοικητικό εφετείο Πειραιά διατάσσει την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας, που αποκλείει τη ΝΕΛ από δημόσιους διαγωνισμούς για διάστημα 12 μηνών και κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της εταιρείας υπέρ του Δημοσίου, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, η απόφαση ελήφθη στα πλαίσια προληπτικής δικαστικής προστασίας της ΝΕΛ, καθώς διαπιστώθηκε κίνδυνος βλάβης της εταιρείας, στη συγκεκριμένη στιγμή.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, με απόφασή του στις 9 Σεπτεμβρίου 2014, είχε κηρύξει έκπτωτες τη ΝΕΛ και τη θυγατρική της, «ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ N.E» από δύο άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων, κατάπτωσης των εγγυητικών τους επιστολών υπέρ του Δημοσίου, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ για κάθε μία από τις ανωτέρω συμβάσεις και αποκλεισμό τους από τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε δημόσιους διαγωνισμούς για ένα έτος.
Θετικό το ΣΑΣ στο αίτημα της εταιρείας για ελεύθερη δρομολόγηση
Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με χθεσινή γνωμοδότησή του τάχθηκε θετικά στο αίτημα της ΝΕΛ υπέρ της ελεύθερης δρομολόγησης του πλοίου «Μυτιλήνη» στη γραμμή Καβάλα- Λήμνο- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου, τα δρομολόγια της οποίας εκτελεί έως σήμερα δύο φορές την εβδομάδα με επιδότηση το πλοίο «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways έναντι 93.825 ευρώ το κάθε δρομολόγιο.
Σημειώνεται ότι η ΝΕΛ, εκτός από το χθεσινό αίτημά της στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για ελεύθερη δρομολόγηση, επανέφερε βάση της δικαστικής απόφασης του εφετείου (σ.σ. της επιτρέπει να παίρνει πλέον μέρος σε διαγωνισμούς), το παλαιότερο αίτημά της που είχε υποβάλλει στο γνωμοτοδοτικό συμβούλιο του υπουργείου (ΣΑΣ) για κάλυψη της γραμμής του βορείου Αιγαίου με επιδότηση, μια γραμμή που έχει δοθεί με απευθείας ανάθεση στη HELLENIC Seaways.
Πάντως, την απόφαση για το αν η ΝΕΛ επιστρέψει και πάλι στις γραμμές του Β. Αιγαίου, από εκεί δηλαδή που πριν από λίγο καιρό ο υπουργός την κήρυξε έκπτωτη, θα το αποφασίσει ο ίδιος τις επόμενες μέρες.
Αντιδρά ο δήμαρχος Χίου – Τι απαντούν στελέχη της διοίκησης της ΝΕΛ
Ο δήμαρχος Χίου, Εμμανουήλ Βουρνούς, σε επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας, τονίζει ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και αναφέρει επίσης ότι η εκτέλεση των δρομολογίων κατά τη διάρκεια του 2014 από τη ΝΕΛ ήταν προβληματική. Προσθέτει, επίσης, ότι και η ίδια εταιρεία στη προσφυγή της παραδέχεται ότι κατά τη διάρκεια του χρόνου δεν εκτελέστηκαν 10 δρομολόγια.
«Οι ακυρώσεις αυτές προκάλεσαν μεγάλα προβλήματα στους κατοίκους της Χίου αφού οι περισσότερες έγιναν εντός καλοκαιρινής περιόδου» αναφέρει ο δήμαρχος Χίου, τονίζοντας ότι «η εκτέλεση των δρομολογίων δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη για τον πολίτη της Χίου».
«Η δημοτική αρχή της Χίου θα πρέπει να προβληματιστεί και να αναλογιστεί, καθώς τα προηγούμενα 40 χρόνια που η ΝΕΛ δραστηριοποιείτο στο βόρειο Αιγαίο, εξυπηρετούσε το νησί 12 μήνες το χρόνο με τουλάχιστον 6 δρομολόγια την εβδομάδα» τονίζουν στελέχη της εταιρείας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, σχολιάζοντας την επιστολή του δημάρχου. Υπογραμμίζουν ότι με τη νέα κατάσταση, τα δρομολόγια προσέγγισης από Πειραιά για Χίο- Μυτιλήνη θα είναι τρία, αντί τεσσάρων που ήταν πέρυσι και έξι τα προηγούμενα χρόνια. Επίσης, αναφέρουν ότι η ΝΕΛ, όλα αυτά τα χρόνια, εξυπηρετούσε το νησί της Χίου με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, συνδέοντάς το με τη Σάμο και τη Βόρειο Ελλάδα (Θεσσαλονίκη -καβάλα).
«Φέτος τα δρομολόγια θα είναι μόνο δύο και χωρίς να περιλαμβάνεται η πόλη της Θεσσαλονίκης» προσθέτουν τα στελέχη της ΝΕΛ.