Ως ένα «καινοτόμο βιωματικό μάθημα» χαρακτήρισαν την εκπαιδευτική επίσκεψή τους στο Γεωπάρκο Λέσβου και το Απολιθωμένο Δάσος οι 20 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το σχολείο Toyooka της Ιαπωνίας που βρίσκεται στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο της UNESCO, San’in Kaigan.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των μαθητών περιλάμβανε γνωριμία με τα φυσικά και πολιτιστικά μνημεία της Λέσβου, το Απολιθωμένο Δάσος και υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Επίσης, στο πλαίσιο της επίσκεψης, συνεργάστηκαν με το 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Οι μαθητές διέσχισαν το Γεωπάρκο Λέσβου από τη Μυτιλήνη μέχρι το Σίγρι, γνώρισαν την έννοια του Γεωπάρκου και τη σημασία του. Ανακάλυψαν την ποικιλία του λεσβιακού τοπίου, περιηγήθηκαν στα αρχαιολογικά, θρησκευτικά και πολιτιστικά μνημεία του και εντυπωσιάστηκαν από τη σύνδεση του τοπίου με τους μύθους, την παράδοση, τη γαστρονομία, την ιστορία και τον πολιτισμό του Γεωπάρκου Λέσβου.
Μοναδικές εμπειρίες απέκτησαν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και στο Πάρκο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου. Στο Πάρκο Απολιθωμένου Δάσους περιηγήθηκαν ανάμεσα στους ιστάμενους και κατακείμενους απολιθωμένους κορμούς δέντρων ηλικίας 20 εκατομμυρίων ετών και γνώρισαν τις γεωλογικές διεργασίες και τα φαινόμενα που συνέβαλαν στη δημιουργία του.
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους όπου περιηγήθηκαν στους μόνιμους εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα εκθέματα, συζήτησαν για τον τρόπο δημιουργίας του Απολιθωμένου Δάσους και τις τεχνικές που εφαρμόζονται κατά την ανασκαφή και συντήρηση των ευρημάτων.
«Στη συνέχεια», όπως σημειώνει ο Ηλίας Βαλιάκος, υπεύθυνος ερευνών του Μουσείου, «συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα συντήρησης απολιθωμάτων, το οποίο τους ενθουσίασε, καθώς ήταν η πρώτη φορά που είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά ενός απολιθώματος μέσα από τη διαδικασία της συντήρησης».
Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των μαθητών κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους σε δραστηριότητα προσομοίωσης σεισμών στη σεισμική τράπεζα του Μουσείου. Οι μαθητές, εξαιρετικά εκπαιδευμένοι σε θέματα προστασίας από τους σεισμούς, εφάρμοσαν άριστα τα μέτρα προστασίας και δήλωσαν εντυπωσιασμένοι για τη σεισμική τράπεζα, την εκπαιδευτική αυτή δομή που δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές, αλλά και τους πολίτες γενικότερα, να εξοικειωθούν με τον τρόπο αντίδρασης κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη Λέσβο, επισκέφθηκαν επίσης το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Κάστρο Μυτιλήνης, το Κέντρο Πληροφόρησης του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου και περιηγήθηκαν στην πόλη της Μυτιλήνης όπου και γνώρισαν τη ιστορία και τα μνημεία της. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, όπου περιηγήθηκαν στα εργαστήρια Εφαρμοσμένης Γεωμορφολογίας και Περιβαλλοντικής Γεωλογίας του Τμήματος Γεωγραφίας του πανεπιστημίου και στο Ινστιτούτο Γεωπάρκων.