Την έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων και τη λήψη μέτρων για την επικινδυνότητα σε έργα οδοποιίας στα Ιωάννινα ζητά ο Συνήγορος του Πολίτη, στον οποίο προσέφυγαν κάτοικοι της περιοχής από το 2011, διαμαρτυρόμενοι για την επικινδυνότητα του δρόμου.
Σύμφωνα με την ανεξάρτητη Αρχή, οι κάτοικοι διαμαρτυρήθηκαν για την επικινδυνότητα της οδού Κενάν Μεσσαρέ, η οποία κατασκευάστηκε όταν διαμορφώθηκε ο μικρός οδικός δακτύλιος της πόλης των Ιωαννίνων, ενώ ακολούθησε και νέα διαμαρτυρία το 2012, σχετικά με τα έργα βελτίωσης και κατασκευής της οδού Βογιάνου.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, απαιτείται Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων (ΕΠΟ), τόσο για τα νέα έργα όσο και για τα υφιστάμενα, των οποίων τα χαρακτηριστικά τροποποιούνται σημαντικά. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση οι αρμόδιες υπηρεσίες είχαν εκδόσει επανειλημμένα το 1998, 2004 και 2009 αποφάσεις απαλλαγής από την ΕΠΟ και για τα δύο έργα, με το σκεπτικό ότι η εκτέλεσή τους προβλεπόταν στο εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και ότι δεν θα επέφεραν ουσιαστικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Ο Συνήγορος τόνισε ότι η έκδοση αποφάσεων απαλλαγής από ΕΠΟ βρίσκεται σε αντίθεση με την αρχή της νομιμότητας και την προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι εκτός από τους συγκεκριμένους δύο δρόμους, πραγματοποιούνται και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις στην οδοποιία της περιοχής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα έργο διαμόρφωσης οδικού δικτύου, κατακερματισμένο σε μικρότερα, να υλοποιείται δίχως Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και χωρίς να λαμβάνονται μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια των πολιτών.
Κατά την Αρχή, το γεγονός ότι το έργο μελετήθηκε και προβλέφθηκε σε προγενέστερο χρόνο απ’ αυτόν που υλοποιήθηκε, επιβάλλει την εκ νέου στάθμιση των επιπτώσεών του στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον και πρότεινε την εκπόνηση ενιαίας ΜΠΕ για την αξιολόγηση των αθροιστικών αποτελεσμάτων από την κατασκευή όλων των προβλεπόμενων έργων οδοποιίας, ώστε να καθοριστούν όροι για την προστασία του περιβάλλοντος και των πολιτών.
Η Διοίκηση, μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με στελέχη της Αρχής, δεσμεύτηκε εγγράφως τον Μάιο του 2013 για την εκπόνηση ενιαίας ΜΠΕ, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμη υλοποιηθεί, παρά την έλευση ενός χρόνου.
Ο Συνήγορος, τέλος, σημειώνει την καθυστέρηση στη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της επικινδυνότητας των έργων οδοποιίας, ενώ παράλληλα εμμένει στην πρότασή του για εκπόνηση ενιαίας ΜΠΕ που θα συμπεριλαμβάνει το σύνολο των έργων.