Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια το διαδίκτυο έχει εισχωρήσει για τα καλά στις ζωές όλων μας, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τις αγοραστικές μας συνήθειες και διαμορφώνοντας κατά πολύ τις τάσεις της αγοράς. Ομολογουμένως, οι επιχειρήσεις, ειδικά όταν μιλάμε για περιόδους κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε το τελευταίο διάστημα, έχουν αποκτήσει έναν ισχυρό σύμμαχο με την διαδικτυακή τους παρουσία. Η προβολή στο διαδίκτυο είναι αναγκαίο εργαλείο κάθε σύγχρονης επιχείρησης, που θέλει να έχει μια ολοκληρωμένη και εδραιωμένη παρουσία στα μάτια του καταναλωτή, ανεξαρτήτως του αν προσφέρει υπηρεσίες ή αγαθά. Πράγματι, όταν ένας δυνητικός καταναλωτής ενδιαφέρεται για προϊόντα ή υπηρεσίες, ανατρέχει πλέον στο διαδίκτυο, προσπαθώντας να επιλέξει ανάμεσα σε ένα καταιγισμό αποτελεσμάτων, την ιδανικότερη επιλογή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του.
Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι μια επιχείρηση αποφασίζει να κάνει αισθητή την παρουσία της στον διαδικτυακό κόσμο, δημιουργώντας μια ιστοσελίδα, δεν αποτελεί και εγγύηση επιτυχίας. Αυτό συμβαίνει διότι η ύπαρξη επιχειρήσεων στο διαδίκτυο δεν αποτελεί πλέον κάποια σημαντική εξαίρεση, αφού κάθε επιχείρηση με κάποιον τρόπο, υπάρχει πλέον στο internet. Η πρόκληση πλέον έχει να κάνει με την ανάδειξη της ως την πρώτη επιλογή μας, ανάμεσα σε άλλες τόσες που κυκλοφορούν εκεί έξω. Για να μπορούμε να πούμε ότι θα πετύχει κάτι τέτοιο, απαιτείται μια σειρά από έξυπνες και καλά οργανωμένες κινήσεις που θα τραβήξουν το βλέμμα του καταναλωτή, διατηρώντας του παράλληλα το ενδιαφέρον για καιρό, επιτυγχάνοντας τελικά το στόχο της επιχείρησης. Παρόλα αυτά, οι συγκεκριμένες κινήσεις χρειάζονται τις σωστές γνώσεις, και τα κατάλληλα… χέρια, προκειμένου να αποδώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Συγκεκριμένα, αποτελούν το αντικείμενο δουλειάς ενός Digital Agency, που μπορεί να αναλάβει εξ’ ολοκλήρου, χάρει στις γνώσεις και το προσωπικό που διαθέτει, αποφέροντας χειροπιαστά αποτελέσματα που θα διαρκέσουν.
Ποιες είναι όμως αυτές οι κινήσεις που πραγματοποιεί ένα Digital Agency για να πετύχει τα βέλτιστα επιθυμητά αποτελέσματα; Από που πρέπει να ξεκινήσει κάποιος επιχειρηματίας για να δει την ιστοσελίδα του να δέχεται σωρεία επισκέψεων και ταυτόχρονα αυτό να μεταφράζεται σε κέρδος για την επιχείρησή του; Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα κρύβεται στον τομέα του Digital Marketing και στην προώθηση ιστοσελίδων, που αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι του συγκεκριμένου τομέα. Μια ιστοσελίδα μπορεί να αναδειχθεί με δύο τρόπους: τον οργανικό και τον διαφημιστικό.
To… πολυπόθητο SEO:
Αρχικά, μιλώντας για μια προώθηση ιστοσελίδας με τον οργανικό τρόπο, θα πρέπει να έχουμε στο νου μας τις «μαγικές» τεχνικές του SEO (Search Engine Optimization). Με την χρήση του SEO, η ιστοσελίδα της επιχείρησης μπορεί να καταφέρει να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων όταν κάποιος χρήστης αναζητάει λέξεις «κλειδιά» που ανταποκρίνονται στον τομέα της εκάστοτε επιχείρησης. Είναι σημαντικό να αναφερθεί, ότι η κάθε λέξη κλειδί αποτελεί και μια διαφορετική καμπάνια, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στην επιχείρηση να έχει περισσότερες πιθανότητες εμφάνισης στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης, με πολλαπλές καμπάνιες. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι η οργανική αναζήτηση αποτελεί την κυριότερη πηγή προσέλκυσης κοινού σε μια ιστοσελίδα, επομένως, όσο καλύτερα δομημένο είναι το SEO, τόσο περισσότερο κοινό θα λάβει η ιστοσελίδα, αφού θα εμφανίζεται πολύ ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Σκεφτείτε τον εαυτό σας, ως χρήστη του διαδικτύου, που αναζητάει ένα συγκεκριμένο προϊόν, και θυμηθείτε τις κινήσεις που κάνετε από την στιγμή που θα σας εμφανιστούν τα αποτελέσματα της Google. Οι πιθανότητες να κατέβετε μετά την μέση της σελίδας αποτελεσμάτων, και ιδίως να προχωρήσετε στην επόμενη σελίδα, μειώνονται δραματικά, αφού σας έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ήδη μια σελίδα από τις πρώτες που θα σας εμφανιστούν. Οι συγκεκριμένες ιστοσελίδες λοιπόν, βρίσκονται εκεί, μπροστά στα μάτια σας, χάρη στο καλά οργανωμένο SEO τους.
Γιατί να επιλέξετε το SEO:
- Είναι αποδοτικό: Πολλές καμπάνιες marketing κοστίζουν αρκετά χρήματα, εν αντιθέσει με το SEO που χωρίς μεγάλη «επένδυση» μπορεί να κάνει θαύματα.
- Χρειάζεται χρόνο αλλά αξίζει: Πολλές επιχειρήσεις θεωρούν ότι η αποδοτικότητα μιας καμπάνιας marketing, θα επιφέρει αποτελέσματα εν μία νυκτί, καταλήγοντας να εγκαταλείπουν την προσπάθεια. Στην πραγματικότητα, χρειάζεται αρκετός χρόνος και συνεχής προσπάθεια για να φανούν τα αποτελέσματα του SEO. Παρόλα αυτά, όσο περισσότερη προσπάθεια, τόσο καλύτερο το εύρος των αποτελεσμάτων.
- Βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη: Η απόκτηση ενός πελάτη δεν τελειώνει την στιγμή που θα κάνει το μαγικό κλικ, για να εισέλθει στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Ο χρήστης πρέπει να έχει εξίσου μια εύκολη και σωστή περιήγηση στην ιστοσελίδα, χωρίς απρόοπτα, προκειμένου να νιώσει οικεία με τo brand και να μην έχει «κακή» εμπειρία λόγω μιας κακώς φτιαγμένης ιστοσελίδας γεμάτης λάθη.
Τα πλέον γνωστά, Google Ads:
Όσον αφορά τον μη οργανικό τρόπο εμφάνισης μιας επιχείρησης στα αποτελέσματα της Google, τα Google Ads είναι εκείνο το εργαλείο που θα επιφέρει την στοχευμένη επισκεψιμότητα που χρειάζεται η επιχείρηση, μέσω της δημιουργίας επί πληρωμής διαφημίσεων. Οι διαφημίσεις μπορούν να πείσουν τον χρήστη να εισέλθει στην ιστοσελίδα της επιχείρησης, χάρη στο ενδιαφέρον περιεχόμενό τους. Κάθε φορά που ένας υποψήφιος πελάτης βλέπει την διαφήμιση, και πατάει πάνω της, η επιχείρηση χρεώνεται το αντίστοιχο ποσοστό κόστους. Ωστόσο η συγκεκριμένη επένδυση επιφέρει αποτελέσματα, αφού η επιχείρηση κερδίζει πολλά περισσότερα από την εκτεταμένη προβολή της.
Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι διαφημίσεις της Google μπορούν να εμφανιστούν τόσο στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης όσο και σε ένα ακόμα πλήθος διαφορετικών σημείων, όπως σε ιστοσελίδες του δικτύου της Google ή σε ιστοσελίδες κάθε περιεχομένου με τη μορφή display ad. Ακόμη, μπορούν να εμφανιστούν σε κάθε μορφή, σε υπολογιστές, κινητά ή και tablets. Όλα αυτά μαζί συνθέτουν ένα σύνολο σημείων εμφάνισης που οδηγεί σε σημαντικό ποσοστό επιτυχίας, αφού η διαφήμιση είναι ικανή να εμφανιστεί σε κάθε μέσο, και σε κάθε πιθανή τοποθεσία ακολουθώντας τον χρήστη στο «ταξίδι» του στο διαδίκτυο.
Γιατί να επιλέξετε τα Google Ads:
- Επιφέρουν γρήγορα αποτελέσματα: Πράγματι η χρήση μιας πολύ καλά στημένης καμπάνιας Google Ads επιφέρει άμεσα αποτελέσματα ανταποκρινόμενα στο budget που θα ορίσει η επιχείρηση. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει η δυνατότητα στόχευσης σε πολλαπλές λέξεις κλειδιά την κάθε φορά, και στο γεγονός του ότι η διαφήμιση που θα εμφανιστεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, δέχεται ομολογουμένως αυξημένη προβολή.
- Επαναφέρουν τους επισκέπτες πίσω: Χάρη στην χρήση του re-marketing, οι επισκέπτες μιας ιστοσελίδας, δέχονται «κρούσεις» από την επιχείρηση να επιστρέψουν και με αυτό τον τρόπο να δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία σε μια αγορά που δεν ολοκλήρωσαν. Οι πιθανότητες αγοράς του προϊόντος ή της υπηρεσίας για τους επισκέπτες που βλέπουν τις διαφημίσεις re-marketing, είναι αρκετές.
- Τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα: Εν αντιθέσει με τις παραδοσιακές διαφημίσεις, τα Google Ads σημαίνουν και χειροπιαστά δεδομένα. Έτσι, η επιχείρηση μπορεί να ξέρει ανά πάσα στιγμή πόσοι πάτησαν στη διαφήμιση, ποιες λέξεις κλειδιά οδήγησαν στην περισσότερη κίνηση στην ιστοσελίδα και άλλα παρόμοια δεδομένα.
Συνοψίζοντας, οι δυνατότητες της online προώθησης αποτελούν το κλειδί για μια επιχείρηση να περάσει από την αφάνεια, σε επιτυχημένα αποτελέσματα, που θα επιφέρουν κέρδος και θα έχουν διάρκεια στον χρόνο. Αν έχετε επιχείρηση, και σκέφτεστε να κάνετε το επόμενο βήμα, εμπιστευθείτε την ThinkTank.