Με θέμα την επανεκκίνηση του τουρισμού και το άνοιγμα στην αγορά της Γερμανίας πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη το συνέδριο FVW που συνδιοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Χαλκιδικής.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό συνέδριο, το οποίο κάθε χρόνο πραγματοποιείται σε διαφορετική πόλη- στο παρελθόν έγινε στην Αθήνα, στην Κω, στην Ρόδο και στην Κρήτη- με σημαντικά μετρήσιμα οικονομικά οφέλη για τους προορισμούς.
Συμμετείχαν 35 tour operators και τουριστικοί πράκτορες και 5 δημοσιογράφοι από διαφορετικές περιοχές της Γερμανίας οι οποίοι κατέχουν ηγετική θέση στις έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις και αποτελούν την νούμερο 1 πηγή πληροφόρησης για τη γερμανική αγορά.
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο Grand Hotel Palace και την έναρξη κήρυξε ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού Δημήτρης Φραγκάκης, ο οποίος επισήμανε ότι η ασφάλεια του προορισμού αποτελεί το σημαντικότερο όπλο της χώρας μας για την τουριστική περίοδο.
Με θέμα τη μετά covid εποχή και τον στρατηγικού σχεδιασμό των προορισμών τοποθετήθηκαν κορυφαίοι tour operators από τις εταιρείες FTI, DER, LMX ενώ παρεμβάσεις διαδικτυακά έκαναν εκπρόσωποι της TUI. Τους προορισμούς της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής παρουσίασαν εκπρόσωποι φορέων των περιοχών.
Η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, Μαρία Καραγιάννη, Η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, Μαρία Καραγιάννη, απευθυνόμενη στη γερμανική αποστολή, η οποία με το πέρας των εργασιών του συνεδρίου, μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην επόμενη μέρα του τουρισμού για τη Θεσσαλονίκη, παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της πόλης και μετέφερε το μήνυμα ότι η Θεσσαλονίκη είναι ένας ασφαλής και ελκυστικός προορισμός για τη γερμανική αγορά, όπου οι επισκέπτες μπορούν να ακολουθήσουν όμορφες διαδρομές στα ρωμαϊκά, βυζαντινά και οθωμανικά μονοπάτια, στα πολλά και ενδιαφέροντα μουσεία, ενώ επισήμανε την εξαιρετική κουζίνα της πόλης και τις μοναδικές υπηρεσίες φιλοξενίας που προσφέρουν οι εργαζόμενοι στις τουριστικές επιχειρήσεις.
Τέλος στις συναντήσεις που ακολούθησαν η κα Μαρία Καραγιάννη τόνισε ότι οι δεσμοί της Θεσσαλονίκης με πολλές πόλεις της Γερμανίας είναι ισχυροί, αφού είναι αδελφοποιημένη πόλη με την Κολωνία και τη Λειψία και το συνέδριο αυτό ήρθε να βάλει ακόμα ένα λιθαράκι στις ήδη υπάρχουσες δομές συνεργασίας.
Ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής μετά την παρουσία της Χαλκιδικής στους Γερμανούς ταξιδιωτικούς πράκτορες, δήλωσε πως «ήταν μία μοναδική ευκαιρία ανάδειξης του κοινού προορισμού, Θεσσαλονίκη-Χαλκιδική, σε μία εθνικότητα που μπορεί να φέρει πολύ περισσότερες ποιοτικές διανυκτερεύσεις ώστε να πετύχουμε καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα. Η ανάδειξη της χώρας και των προορισμών ως απόλυτα ασφαλείς σε περίοδο πανδημίας είναι το καλύτερο “διαβατήριο” για ανάκαμψη το 2021».
Στη διάρκεια του συνεδρίου, μεταξύ άλλων, απευθυνόμενος στους tour operators που συμμετείχαν και ιδιαίτερα στην εκπρόσωπο του FTI, τόνισε την δυνατότητα μεταξύ άλλων της ανάπτυξης του οδικού τουρισμού από τη Γερμανία όπως πριν μερικές δεκαετίες. Είναι ανάγκη να δοθούν έτοιμες προτάσεις, «τουριστικά προϊόντα» στην αγορά για την ταχύτερη ανάπτυξη των πωλήσεων 2021 στην περιοχή.
Ακολούθησαν Β2Β συναντήσεις μεταξύ ξενοδόχων και τουριστικών πρακτόρων με σκοπό την άμεση επαφή με τους επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής για το κλείσιμο τουριστικών πακέτων.
Όλοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τη διαμονή τους και τη γνωριμία τους με την πόλη της Θεσσαλονίκης-για όλους ανεξαιρέτως ήταν η πρώτη επίσκεψη και απηύθυναν συγκεκριμένες ερωτήσεις για να εμπλουτίσουν το προϊόν σύμφωνα με τις ανάγκες και προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού τους.
Το ταξίδι συνεχίστηκε στη Χαλκιδική, όπου γνώρισαν από κοντά και τα τρία πόδια Χαλκιδικής, περπάτησαν στους παραδοσιακούς οικισμούς, γεύτηκαν αγιορείτικες συνταγές, βούτηξαν στις εξωτικές παραλίες και επισκέφτηκαν τα Αρχαία Στάγειρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Γερμανοί σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΞΘ κατείχαν το 2019 την τέταρτη θέση (86.500 διαμονές) ενώ το 76% επέλεξαν την πόλη για ταξίδι αναψυχής, το οποίο σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη δυναμική ανάπτυξης, αφού τα business ταξίδια δεν πραγματοποιούνται πια λόγω κορονοιού.
Επίσης θεωρείται καλή αγορά, αφού ξοδεύουν ένα αξιοσέβαστο ποσό (76€ το άτομο την ημέρα) στις διακοπές τους.