Την προσωρινή αναστολή των κινητοποιήσεών τους, αποφάσισε πριν από λίγο η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Έτσι τα δρομολόγια των πλοίων από αύριο στις 6 το πρωί θα γίνονται κανονικά.
Μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπαν, ότι πολλά από τα θέματά τους, όπως αυτό της υπογραφής νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας δεν έχουν ακόμα επιλυθεί και θα επανέλθουν με νέα 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και με προοπτική κλιμάκωσης, την ερχόμενη Τετάρτη 9 Απριλίου, ημέρα της 24ωρης απεργίας της ΓΣΕΕ.
Σημειώνεται, ότι το μεσημέρι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) που εκπροσωπεί του ακτοπλόους είχε συνάντηση με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για το θέμα της υπογραφής νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα, που έχουν λήξει από το τέλος του 2013.
Στη συνάντηση και οι δύο πλευρές εξέθεσαν τις απόψεις τους, χωρίς ωστόσο να ληφθεί κάποια συγκεκριμένη απόφαση και ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις επόμενες ημέρες.
Το πρωί η διοίκηση της ΠΝΟ είχε συνάντηση και με τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας Αθανάσιο Μπούσιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα και ο Γενικός Γραμματέας, τούς ανακοίνωσε την ανάληψη πρωτοβουλίας από το υπουργείο, προκειμένου να μπορούν δεσμευθούν χρήματα των επιδοτήσεων από τις άγονες για να πληρώνονται τα απλήρωτα πληρώματα εταιρειών.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στα πλοία που εκτελούν άγονες γραμμές και τα χρήματα θα μπορούν να δεσμεύονται από το νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου που θα δημιουργηθεί με την επωνυμία «Οίκος Ναύτου-Ναυτική Εργασία» και το διακριτικό τίτλο «ΟΝΝΕ» που αναμένεται να δημιουργηθεί από τη συγχώνευση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και του Οίκου Ναύτου και περιέχεται ως άρθρο στο νομοσχέδιο «Τουριστικά Πλοία και Άλλες Διατάξεις».
Στο μεταξύ πηγές από το ΣΕΕΝ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξέφρασαν την πλήρη διαφωνία τους στη ρύθμιση που αφορά στο «πλοίο ασφαλείας» στη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών που θα μπορεί να εξυπηρετεί τις επείγουσες και διαρκείς ανάγκες των νησιωτών.
Τόνισαν, ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι αόριστη καθώς με αυτήν καταργείται η ελεύθερη δρομολόγηση, η χρήση περιουσίας ιδιωτικών εταιρειών, ενώ δεν αναφέρεται ποιος πληρώνει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το πλήρωμα, τις υποχρεώσεις προς τρίτους και ποιος έχει την ευθύνη.
Το μεσημέρι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου μιλώντας στη Βουλή για τη συγκεκριμένη ρύθμιση, ανέφερε, ότι το πλοίο ασφαλείας, θα μπορεί να δρομολογηθεί μετά από 72 ώρες συνεχιζόμενης διακοπής της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας (πχ μακράς απεργιακής κινητοποίησης, κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας ή άλλης έκτακτης ανάγκης).
Πρόσθεσε επίσης, ότι «σε καμία περίπτωση το υπουργείο δεν θέλει να καταλύσει το απεργιακό δικαίωμα των Ελλήνων ναυτικών, ούτε όμως και να αφήσει να καταστρατηγείται το κοινωνικό δικαίωμα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών.