Μέτρα για τα ηλεκτρικά πατίνια παίρνει ο δήμος Θεσσαλονίκης. Προωθείται η θέσπιση κανόνων λειτουργίας, ασφάλειας και καλής χρήσης των ενοικιαζόμενων πατινιών και παράλληλα εξετάζεται η επιβολή προστίμων για την αυθαίρετη κατάληψη του δημόσιου χώρου από τα δεκάδες μικροοχήματα.
«Τα πατίνια ήρθαν στην πόλη, αλλά μαζί τους δεν ήρθε το σχετικό πλαίσιο λειτουργίας και ασφάλειας. Ήρθαν να βοηθήσουν την κινητικότητα, όμως καταλήγουν να είναι εμπόδια καθώς βρίσκονται παρατημένα σε διάφορα σημεία», δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FΜ», ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του κεντρικού δήμου, Μιχάλης Κούπκας.
Όπως τόνισε ο αντιδήμαρχος, πολλές υπηρεσίες του δήμου -μεταξύ των οποίων η Βιώσιμη Κινητικότητα και η δημοτική αστυνομία- συνεργάζονται για τον σχεδιασμό του νέου πλαισίου κανόνων λειτουργίας και ασφάλειας των ηλεκτρικών πατινιών.
Στις άμεσες κινήσεις είναι η δημιουργία προκαθορισμένων χώρων -«spots»- στη Θεσσαλονίκη, όπου θα είναι σταθμευμένα τα μικροοχήματα και από από τα συγκεκριμένα σημεία θα τα ενοικιάζουν οι πολίτες για τις μετακινήσεις τους. Στην περίπτωση που συνεχιστεί η «αταξία» στην πόλη, θα επιβάλλονται πρόστιμα.
Ο κ.Κούπκας αναφέρθηκε ακόμη στην επιβολή τέλους χρήσης κοινόχρηστου χώρου στις εταιρίες που εκμεταλλεύονται τα πατίνια. «Οι εταιρίες καταλαμβάνουν κοινόχρηστο χώρο σε εμπορικά σημεία της Θεσσαλονίκης. Από τον δήμο υπάρχει κανονιστική, όπου για το κάθε τετραγωνικό μέτρο πληρώνονται τέλη κατάληψης δημόσιου χώρου, είτε πρόκειται για τραπεζοκάθισμα είτε για σταντ είτε για γλάστρα. Αυτό όμως, σήμερα, δεν ισχύει για τις εταιρίες που ενοικιάζουν τα μικροοχήματα».
Από την επόμενη εβδομάδα αναμένονται οι πρώτες εξελίξεις στους κανόνες καλής χρήσης και καλής λειτουργίας που θα θεσπιστούν για τα ηλεκτρικά πατίνια, με τον κ.Κούπκα να αναφέρει πως η Θεσσαλονίκη «θα είναι από τις πρώτες πόλεις που θα επιβάλλει κανόνες στο κομμάτι των μικροοχημάτων».