Ανοίγει, μέχρι το τέλος του 2013, μέρος της – αποκλεισμένης από τα εργοτάξια του μετρό – οδού Δελφών στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα το τμήμα μεταξύ των οδών Πέτρου Συνδίκα και Μάρκου Μπότσαρη (στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας), το οποίο ήταν κλειστό από τον Σεπτέμβριο του 2011. Μετά το άνοιγμα του ενός ρεύματος σε αυτό το μέρος της οδού, θα είναι κλειστό το τμήμα της από τη Μπότσαρη μέχρι την Ψυχάρη.
Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος – και για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού «Πατρικίου» – θα προχωρήσει ο αποκλεισμός της οδού Μαρτίου (από οδό Σόλωνος προς Δελφών), με εκτροπή της κυκλοφορίας στην οδό Σνωκ. Η Σόλωνος θα είναι καταλειμμένη από εργοτάξια στο τμήμα από την Οδό Χαλκιδικής ως την πλατεία Πατρικίου, ενώ στην περιοχή του σταθμού Βούλγαρη προβλέπεται να αποκλειστεί η Παπαδάκη (σ.σ. εφόσον λυθεί το θέμα των απαλλοτριώσεων), μεταξύ των οδών Βούλγαρη και Υψηλάντου.
Τα παραπάνω γνωστοποίησε, σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό ΑΕ» Χρήστος Τσίτουρας, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
«Η Αττικό Μετρό εκπόνησε μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για το ανατολικό τμήμα [των έργων], η οποία εγκρίθηκε από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και θα υποβληθεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η οποία προβλέπει ζεύγη μονοδρομήσεων στις οδούς» σημείωσε ο κ. Τσίτουρας.
Πρόσω ολοταχώς για τέσσερις σταθμούς μέχρι τον Μάρτιο
Κατά τον ίδιο, τον Μάρτιο του 2014 θα έχει ολοκληρωθεί – σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τα έργα πολιτικού μηχανικού – η κατασκευή τεσσάρων σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα εκείνων του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (ΝΣΣ), του Πανεπιστημίου, του Ευκλείδη και του Φλέμινγκ, ενώ το ίδιο ισχύει για τον επίσταθμο του ΝΣΣ, τη διακλάδωση Δημοκρατίας και δύο διασταυρώσεις.
«Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος, τα μέτωπα εργασίας θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με εξαίρεση τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, όπου θα συνεχίζεται η αρχαιολογική έρευνα, ενώ εκτιμάται ότι μέχρι τότε θα έχουν κλείσει τα μελετητικά θέματα, που αφορούν την κατασκευή του έργου», σημείωσε ο κ.Τσίτουρας, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι σύντομα θα εκδοθεί και η πολυπόθητη απόφαση του δικαστηρίου για την ελάχιστη τιμή μονάδας, σε ό,τι αφορά τις απαλλοτριώσεις στη Βούλγαρη, που εκκρεμεί επί μήνες.
Πρόσθεσε πως, σε ό,τι αφορά την εκσκαφή, ολοκληρώθηκαν περίπου 12 χιλιόμετρα του βασικού κορμού του έργου με μετροπόντικες (ΤΒΜ) και «C&C», ενώ απομένουν 1900 μέτρα σηράγγων.
Κατά τον κ. Τσίτουρα, η ανάδοχος κοινοπραξία, μετά την ενδυνάμωσή της (σ.σ. μέσω της εμπλοκής, πλέον, της Ακτωρ), έχει τη δυνατότητα πλήρους ανάπτυξης εργασιών και άρα είναι εφικτή η ολοκλήρωση του έργου χωρίς σημαντικές αποκλίσεις από το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα (τέλος 2016 ή αρχές 2017), εφόσον φυσικά δεν συνεχιστούν οι καθυστερήσεις στην κτίση των χώρων των σταθμών Βενιζέλου και Βούλγαρη.
Πηγαίνουν Νέα Ελβετία οι μετροπόντικες;
Ο ίδιος σημείωσε ότι, για τις αμέσως επόμενες ημέρες, «διερευνάται η μετεγκατάσταση των μετροποντικών (σ.σ. που βρίσκονται ακινητοποιημένοι στην Ανάληψη) στην περιοχή του σταθμού της Νέας Ελβετίας και μάλιστα με τις προϋποθέσεις που θέτει η Αττικό Μετρό».
Βάσει των υπολογισμών της, η εταιρεία θεωρεί, όπως είπε, πολύ υψηλή την οικονομική απαίτηση των 16-17 εκατ. ευρώ για τη μετακίνηση των δύο μετροποντικών και, αποκλειστικά για τη μεταφορά, εκτιμά ότι το κόστος είναι περίπου στο 1/6-1/7 αυτού του ποσού.
Αναφερόμενος, τέλος, στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Σταυρούπολη, επισήμανε ότι για να κερδηθεί χρόνος -»ή μάλλον χρόνια»- η «Αττικό Μετρό» αποφάσισε, η μελέτη ωρίμανσης του έργου να εκπονηθεί εντός της εταιρείας.