Οι επαφές αρμοδίων ανθρώπων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με αντιπροσώπους από Γαλλία, ΗΠΑ και προσφάτως από Γερμανία, όσον αφορά την απόκτηση πολεμικών πλοίων και πιο συγκεκριμένα για φρεγάτες ή αντιτορπιλικά πουπροορίζονται για το Πολεμικό Ναυτικό, είναι όλο και πιο πυκνές.
Το Παρίσι, που μέχρι πρόσφατα είχε το προβάδισμα, καθώς η Αθήνα έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για τις φρεγάτες belh@rra, φαίνεται πως πλέον έχει ανταγωνιστές Ουάσινγκτον και Βερολίνο, που μπαίνουν δυναμικά στο «παιχνίδι», διότι το πρώτο γαλλικό πλοίο θα είναι έτοιμο το 2025.
Εκεί έχουν «πατήσει» οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί και ψάχνουν τρόπους να προσφέρουν «λύσεις» για το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα. Το βασικό πρόβλημα για την Αθήνα σε κάθε περίπτωση είναι το… οικονομικό.
Όμως, αυτό που δεν φαίνεται να βρίσκεται και πάλι στην ατζέντα, είναι για μια ακόμη φορά, μια προσπάθεια αντίστοιχη με αυτή της Τουρκίας. Δηλαδή, σύμφωνα με το news.gr, μια προσπάθεια για ένα ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής πολεμικό πλοίο.
Σχέδια εκπονήθηκαν στο παρελθόν και μάλιστα με αυτά ασχολήθηκαν το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) για την εκπόνηση διαφόρων μελετών, η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), πρώην στελέχη του Π.Ν., εξειδικευμένοι οίκοι του εξωτερικού και του εσωτερικού στους διάφορους τομείς και άλλοι.
Από τα τέλη του 2009 έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές επαφές, παρουσιάσεις και συζητήσεις με το ΓΕΝ και το ΥΠΕΘΑ. Την ίδια χρονική περίοδο, έχουν επίσης πραγματοποιηθεί δεκάδες παρουσιάσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, καθώς επίσης και σε ορισμένα κανάλια της ελληνικής τηλεόρασης. Επίσης, παρουσιάσεις ενός εθνικού πλοίου έχουν πραγματοποιηθεί στο Εθνικό Πολεμικό Μουσείο, στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), κλπ…
Πρόγραμμα, μάλιστα, εξελισσόταν αδαπάνως για το ΥΠΕΘΑ, φθάνοντας έως του σημείου της κατάθεσης συγκεκριμένης οικονομοτεχνικής πρότασης για την ολοκλήρωση της σχεδίασης της Als® Class® 125, μέχρι του επιπέδου του Βασικού Σχεδιασμού.
Το πρόγραμμα αυτό το οποίο το 2013-14 είχε προχώρησε σημαντικά σε επίπεδο αρχικής σχεδίασης και ενσωμάτωσης των παρατηρήσεων και απαιτήσεων του ΓΕΕΘΑ, ιδιαίτερα στο σκέλος της ικανοποίησης των επιχειρησιακών απαιτήσεών του στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, μετεξελίχθηκε στη συνέχεια, στη φρεγάτα περιοχής Als® Class 125, πλήρους εκτοπίσματος 5.000 τόνων. Ήταν μια προσπάθεια, η οποία θεωρήθηκε πολύ σημαντική και η οποία θα απέδιδε το δικό μας «εθνικό πλοίο», προσαρμοσμένο στη νέα γεωπολιτική κατάσταση στη ΝΑ Μεσόγειο.
«Το 2015 και παρά την πρόθεση και δέσμευση του ιδίου του Πρωθυπουργού για την προώθηση του Εθνικού Πλοίου, η συνέχεια είναι μάλλον γνωστή και δυστυχώς, η αναμενόμενη στην Ελλάδα, το πρόγραμμα τελμάτωσε», τονίστηκε από τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με αυτό το πρόγραμμα στο news.gr.
Ιδιαίτερα υπό αυτές τις πιεστικές συνθήκες, η επινοητικότητα και η στροφή σε εγχώριες λύσεις χαμηλού κόστους ίσως να είναι μια διέξοδος. Μια διέξοδος, που αν μη τι άλλο δείχνει ότι είναι εφικτή η τουρκική προσπάθεια. Αν μπορεί η γειτονική χώρα, γιατί όχι και η Ελλάδα της ναυτοσύνης και του μεγάλου και ιδιαίτερα υψηλών δυνατοτήτων επιστημονικού δυναμικού;