Στις 29 Νοεμβρίου πέφτει φέτος η Black Friday, η λεγόμενη «Μαύρη Παρασκευή» των εκπτώσεων, που προέρχεται από το εξωτερικό αλλά τα τελευταία χρόνια καθιερώνεται σταδιακά και στην ελληνική αγορά.
Η αιχμή της αγοραστικής δραστηριότητας πραγματοποιείται τα μεσάνυχτα και 2-3 μ.μ., με τους Έλληνες να σχεδιάζουν να ξοδέψουν, ανά άτομο, περίπου 242 ευρώ σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα.
Για αρκετά χρόνια, οι αναλυτές του Black-Friday.Global παρακολουθούν στενά τις τάσεις της Μαύρης Παρασκευής στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Παρακάτω παρουσιάζoνται στατιστικές που συνδέονται με την πιο πολυσύχναστη ημέρα αγορών στον κόσμο.
Τάσεις τα τελευταία χρόνια
Πολλά καταστήματα που αναζητούν την προσοχή των πελατών, οργανώνουν τα λεγόμενα pre-sale από τη Δευτέρα. Ωστόσο, η αιχμή του ενδιαφέροντος των πελατών στις περισσότερες χώρες πέφτει την ίδια ημέρα.
Τα δεδομένα της Google Trends για τις 19-25 Νοεμβρίου 2018 δείχνουν ότι το ένα τρίτο (33%) όλων των ερωτημάτων που σχετίζονται με τις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής στην Ελλάδα υποχώρησαν την Παρασκευή. Αν και το ενδιαφέρον των πελατών για τις πωλήσεις αρχίζει να αυξάνεται ήδη την Τετάρτη, πέφτει το Σάββατο στο επίπεδο της Τρίτης. Αυτή η τάση δεν είναι μόνο χαρακτηριστική στην Ελλάδα.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Black-Friday.Global το 2018 έδειξε ότι η συνείδηση ύπαρξης της Μαύρης Παρασκευής έχει το 95% των ερωτηθέντων. Ωστόσο, δεν ήταν δυνατόν όλοι να ανακαλέσουν την ακριβή ημερομηνία, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγεί τη σταδιακή αύξηση του ενδιαφέροντος για αυτή τη δράση λίγες εβδομάδες πριν από την εκδήλωση.
Τα εσωτερικά δεδομένα της πλατφόρμας Black-Friday.Global για το 2018 στην Ελλάδα δείχνουν αύξηση 1141% στις πωλήσεις τη Black Friday σε σύγκριση με μια συνηθισμένη ημέρα. Αυτοί οι μεγάλοι αριθμοί δεν είναι ασυνήθιστοι. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση ήταν 1708%, στη Γερμανία – πάνω από 2418%, και στην Αυστρία – πάνω από 3000%.
Προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την έρευνα, ανάμεσα στους Έλληνες, οι οποίοι θα λάβουν μέρος στις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής, το 62% παραδέχθηκε ότι ξέρει θα αγοράσει. Είναι επίσης γνωστό ότι υπάρχει κατά μέσο όρο 3,9 προϊόντα ανά συμμετέχοντα στις πωλήσεις.
Τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε πιο αγορασμένες κατηγορίες προϊόντων κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής περιλαμβάνουν είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.
Σε όλο τον κόσμο, τα ευρέως κατανοητά προϊόντα μόδας αναλαμβάνουν το προβάδισμα κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής. Παρόλα αυτά, σε ορισμένες χώρες όπως η Βραζιλία, η Ελβετία, η Ινδία, η Μαλαισία ή η Ρουμανία, τα ηλεκτρονικά κυριαρχούν στα καροτσάκια.
Χρήματα που δαπανώνται το Black Friday
Οι Έλληνες προβλέπουν να λάβουν μέρος στις πωλήσεις τόσο σε ηλεκτρονικά όσο και σε φυσικά καταστήματα και είναι έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 €.
Σε άλλες χώρες, οι αγοραστές έχουν μικρότερο προϋπολογισμό, όπως οι Γερμανοί (211 €), οι Σιγκαπουριανοί (232 €) ή Ισπανοί (210 €). Οι αγοραστές που προβλέπουν να ξοδέψουν το περισσότερο είναι από τις ΗΠΑ (429 €), τον Καναδά (381 €), το Ηνωμένο Βασίλειο (351 €), την Ιρλανδία (300 €) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (257 €).