Τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης έχουν αυξηθεί τα φαινόμενα με τα ενοχλητικά τηλεφωνήματα από εισπρακτικές εταιρείες σε δανειολήπτες.
Ο Βίκτωρας Τσιαφούτης, νομικός σύμβουλος «ΕΚΠΟΙΖΩ», μίλησε στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος καλοκαίρι» στο Open TV για τα δικαιώματα των δανειοληπτών και τα ενοχλητικά τηλεφωνήματα από τις εισπρακτικές εταιρείες.
Ο ίδιος τόνισε ότι οι εισπρακτικές εταιρείες έχουν τον ρόλο μόνο της ενημέρωσης του δανειολήπτη και όχι της είσπραξης του ποσού που οφείλεται προς την τράπεζα.
Τα τελευταία χρόνια μάλιστα τον ρόλο των εισπρακτικών εταιρειών έχουν αναλάβει και δικηγορικά γραφεία τα οποία έρχονται σε επαφή μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας. Στην πραγματικότητα αυτά τα «δικηγορικά» γραφεία, σύμφωνα με τον νομικό σύμβουλο Βίκτωρα Τσιαφούτη, είναι στην ουσία call centers.
Οι εταιρείες αυτές από τον νόμο επιτρέπεται να καλούν κάθε δυο εργάσιμες μέρες αλλά δεν είναι σαφές το πλαίσιο κατά το οποίο σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν απαντήσει αν μπορούν να καλούν και να ξανακαλούν.
«Αυτό που παρατηρείται είναι ότι αυτό τηρείται στην περίπτωση που ο δανειολήπτης απαντήσει στην κλήση της εισπρακτικής εταιρείας. Σε διαφορετική όμως περίπτωση, μπορεί ο οφειλέτης να δεχτεί ορυμαγδό κλήσεων μέχρι να απαντήσει, κάτι που δεν επιτρέπεται», τονίζει ο κ. Τσιαφούτης.
«Το θετικό είναι ότι οι συνομιλίες κρατούνται σε αρχείο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο υπέρ του οφειλέτη» πρόσθεσε.
Να σημειωθεί ότι ένας οφειλέτης μπορεί να προβεί σε καταγγελία κατά μίας εισπρακτικής εταιρείας εάν δέχεται τηλεφωνικές κλήσεις κάθε ημέρα ή εάν ο υπάλληλος που θα καλέσει δεν δίνει τη θέση του και τα στοιχεία του.
Οι δανειολήπτες μπορούν να καταγγείλουν τηλεφωνικές οχλήσεις από τις εισπρακτικές στην ΕΚΠΟΙΖΩ και τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή.
Δείτε το βίντεο…