Φως στα αίτια της τραγωδίας δίνει ο μοναδικός αυτόπτης μάρτυρας του ναυτικού δυστυχήματος, που σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής (10/08), στο Πόρτο Χέλι και ο άνθρωπος που ενημέρωσε τις Αρχές για τη σύγκρουση του φουσκωτού με τη βάρκα μιλώντας στο Open.
Ο μάρτυρας είναι καπετάνιος σκάφους αναψυχής το οποίο είχε δέσει στον κόλπο του Κάιζερ στο Πόρτο Χέλι το βράδυ της Παρασκευή, όπου σημειώθηκε η ναυτική τραγωδία.
Ο καπετάνιος του σκάφους αναψυχής φέρεται να κατέθεσε στις Λιμενικές Αρχές πως είδε από μακριά να έρχεται ένα σκάφος με μεγάλη ταχύτητα.
«Από την εμπειρία μου θεωρώ πως πήγαινε με περισσότερους από 40 κόμβους. Είδα το άλλο σκάφος να έχει ένα λευκό περίβλητο φανό. Χωρίς να κόψει ταχύτητα έπεσε πάνω του. Κατευθείαν με το βοηθητικό σκάφος πήγα να βοηθήσω. Βρήκα έναν άνδρα χωρίς τις αισθήσεις του. Τον ανέβασα στο σκάφος και πήγαμε στην προβλήτα», ανέφερε στην κατάθεση του ο αυτόπτης μάρτυρας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open.
Η κατάθεση αυτή σύμφωνα με τις Αρχές είναι πολύ σημαντική καθώς δείχνει ότι το ξύλινο αλιευτικό σκάφος είχε φωτισμό και καταρρίπτει τον ισχυρισμό του 44χρονου χειριστή.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο 44χρονος ενδέχεται να μπερδεύτηκε με τα φώτα που είχαν ανάψει το βράδυ στην παραλία τα σπίτια. Δεν κατάλαβε πως το συγκεκριμένο φως που έβλεπε ήταν του αλιευτικού και χωρίς να μειώσει ταχύτητα πέρασε πάνω από τη βάρκα και την διέλυσε.
Καταγγελία για τον 44χρονο χειριστή
Χθες Δευτέρα 12 Αυγούστου ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε ο χειριστής του ταχύπλοου που έκοψε στη μέση το μικρό αλιευτικό στο Πόρτο Χέλι, οδηγώντας στον θάνατο δύο άνδρες και μια 60χρονη στην Εντατική.
Οι Αρχές αναζητούν τα αίτια της της φονικής σύγκρουσης.
Ο ίδιος από την πρώτη στιγμή ισχυρίζεται ότι δεν είχαν φώτα. Ο γιος του ενός εκ των θυμάτων δηλώνει πως κάτι τέτοιο αποκλείεται να είχε συμβεί. «Ήταν νόμιμος, ήταν αναμμένα όλα» τόνισε ο Στέλιος Σαρρής.
«Δύο μέρες πριν, πήγε να πέσει πάνω μου»
Το ίδιο καταγγέλλει κατηγορηματικά και ο άνθρωπος που βρέθηκε από τους πρώτους στο σημείο της τραγωδίας.
Ο δύτης Αναστάσιος Ρεβύθης εξήγησε πως «μία βάρκα 4.30 – 4.50 μέτρα αν έχει ένα λευκό φως είναι εντάξει που η συγκεκριμένοι είχαν. Έχω μαρτυρίες. Το υπογράφω ένορκα» είπε σύμφωνα με το δελτίο ειδήσεων του Star.
Ερωτήματα έρχονται να προστεθούν και την ταχύτητα που είχε αναπτύξει το φονικό σκάφος .Ο χειριστής λέει πως δεν έτρεχε, αλλά νέες καταγγελίες τον χαρακτηρίζουν ως «κινητό κίνδυνο».
«Ο συγκεκριμένος με το σκάφος το ταχύπλοο, είχα την κόρη μου και δύο μέρες πριν, πήγε να πέσει και επάνω μου»
Ο 44χρονος Γάλλος μεγαλομεσίτης από τα πρώτα δευτερόλεπτα μέσω του δικηγόρου του, δήλωσε ότι με αυτοθυσία βούτηξε στη θάλασσα για να βρει τους άτυχους άνδρες και μάλιστα ο ίδιος έβγαλε τον έναν στην ακτή.
Ωστόσο ο δύτης Αναστάσιος Ρεβύθης, δίνει μία άλλη εκδοχή για το μοιραίο βράδυ, σύμφωνα πάντα με το ίδιο ρεπορτάζ: «Με τα χέρια μου, εγώ τους κουβάλησα τους νεκρούς. Βοήθησα τα παιδιά του ΕΚΑΒ γιατί από την προπέλα ειδικά ο ένας ήταν άσχημα χτυπημένος και ψάχνανε να βρούνε λοιπόν ποιος οδηγούσε το σκάφος και δεν ήταν πουθενά».
Η οικογένεια ζητά να μιλήσουν οι αυτόπτες μάρτυρες. Όσοι είδαν το σκάφος να βάζει τέλος στη ζωή των τριών αδελφών που απολάμβαναν το ψάρεμά τους. Ήταν μία εκδρομή που οι τρεις τους την ετοίμαζαν καιρό και κανείς δε φανταζόταν πως θα κατέληγε σε τραγωδία. Η οικογένεια των θυμάτων αναμένεται να κινηθεί δικαστικά.
Ελεύθερος ο χειριστής
Υπενθυμίζεται ότι ελεύθερος με χρηματική εγγύηση 50.000 ευρώ και παρουσία μία φορά το μήνα στην πλησιέστερη ελληνική προξενική αρχή, αφέθηκε χθες Δευτέρα 12 Αυγούστου με σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα Ναυπλίου ο 44χρονος χειριστής του ταχύπλοου, που συγκρούστηκε την περασμένη Παρασκευή το βράδυ με μικρό αλιευτικό στη θαλάσσια περιοχή Θύνι Αργολίδας, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο άνδρες 60 και 70 ετών αντίστοιχα και να τραυματιστεί σοβαρά μία 60χρονη γυναίκα, όλοι αδέλφια.
Ο 44χρονος που κατηγορείτο για διατάραξη υδάτινων συγκοινωνιών και για διπλή ανθρωποκτονία εξ αμέλειας και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια, μέσω του συνηγόρου εξέφρασε τη βαθιά του οδύνη για το θάνατο των δύο άτυχων συνανθρώπων του και τον τραυματισμό της γυναίκας.
Στο μεταξύ αρνητικό ως προς την κατανάλωση αλκοόλ ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, το δείγμα αίματος που ελήφθη το Σάββατο το μεσημέρι από τον 44χρονο χειριστή του ταχύπλοου που εμπλέκεται στο ναυτικό δυστύχημα.
Σημειώνεται πως το δείγμα ελήφθη σχεδόν 16 ώρες μετά το περιστατικό ενώ, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, δεν προκύπτει να είχε γίνει χρήση οποιασδήποτε άλλης ουσίας. Υπενθυμίζεται πως στο πλαίσιο της έρευνας, κλιμάκιο λιμενικών είχε μεταβεί στις Σπέτσες όπου είχαν δειπνήσει οι 11 Γάλλοι (10 φιλοξενούμενοι του χειριστή) που επέβαιναν στο σκάφος προκειμένου να διαπιστώσουν αν είχε υπάρξει κατανάλωση αλκοόλ, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Τι ισχυρίστηκε ο 44χρονος χειριστής
Ο ίδιος στην κατάθεσή του στη Λιμενική Αρχή στο Πόρτο Χέλι, η οποία επιλήφθηκε του συμβάντος, φέρεται να υποστήριξε ότι κατά την πορεία του ταχύπλοου δεν αντιλήφθηκε το μικρό αλιευτικό που πιθανόν δεν είχε επαρκή φωτισμό.
Ανέφερε επίσης ότι μετά το συμβάν, δεν εξαφανίστηκε, αλλά προσπάθησε να βοηθήσει προκειμένου να περισυλλεγούν τα άτομα που είχαν πέσει στη θάλασσα από τη μικρή λέμβο με αποτέλεσμα να τραυματιστεί και ο ίδιος και να βγει στη ξηρά προκειμένου να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες αλλά και να επικοινωνήσει με το συνήγορό του.
Οι Αρχές αναμένουν πλέον την ανάλυση του ηλεκτρονικού καταγραφέα του φουσκωτού και τεχνικά χαρακτηριστικά του σκάφους από την κατασκευάστρια εταιρεία.