Την απελευθέρωση των υπεραστικών δρομολογίων τα οποία θα ανατίθενται σε αναδόχους που θα διαμορφώνουν ελεύθερα την τιμολογιακή τους πολιτική προβλέπει το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό του κλάδου.
Εντός της ερχόμενης εβδομάδας το υπουργείο Ανάπτυξης και Μεταφορών θα παρουσιάσει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ από το 2015.
Παράλληλα, το υπουργείο αναμένεται να προχωρήσει σε συνολικό ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου που αφορά το έργο της ΟΣΥ Α.Ε. (μπλε λεωφορεία, τρόλεϊ) όσον αφορά την Αττική. Μέσω του σχεδίου νόμου αποφασίζεται επίσης η ίδρυση Ρυθμιστικής Αρχής Συγκοινωνιών, η οποία θα αποτελέσει τον μετασχηματισμό της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.
Η νέα Αρχή θα διενεργεί τους πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για τις γραμμές των ΚΤΕΛ στις περιφέρειες και στις αντιπεριφέρειες των νησιωτικών περιοχών, αναθέτοντας το έργο και καθορίζοντας και τις ΥΓΟΣ (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος), δηλαδή την επιδότηση των άγονων γραμμών.
Ως εκ τούτου, όπως αναφέρει ο Κόσμος του Επενδυτή θα υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ των κερδοφόρων και «άγονων» γραμμών. Επισημαίνεται ότι οι περιφέρειες θα εισηγούνται το έργο υπεραστικών γραμμών στη νέα αρχή προκειμένου να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί, ενώ η Ρυθμιστική Αρχή Συγκοινωνιών δεν θα ασχολείται με αναθέσεις έργου για τις διεθνείς γραμμές.
Το συγκοινωνιακό έργο θα ανατίθεται σε όποιους διαθέτουν τις τεχνικές και οικονομικές προϋποθέσεις βάσει των διαγωνισμών, εξέλιξη που ανοίγει τον δρόμο και στα τουριστικά λεωφορεία που θα πληρούν τα σχετικά κριτήρια.