Προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αλλά και στην εμπορική λειτουργία των λιμανιών, αναμένεται να προκαλέσει η 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου, καθώς τη συμμετοχή σε αυτήν έχουν αποφασίσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και ο Σύνδεσμος Εποπτών και Αρχιεργατών ΟΛΠ, αλλά και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών πλοίων (ΠΕΠΡΝ).
Λόγω της απεργίας της ΠΝΟ, τα πλοία την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου, θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, η ΠΝΟ, σε ανακοίνωσή της, ζητά άμεσα την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, την άρση της πολιτικής επιστράτευσης που έχει επιβληθεί στους Έλληνες ναυτεργάτες, καθώς και την ανάκληση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, με το οποίο -όπως υποστηρίζει- επέρχονται ριζικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των ναυτικών.
Από την πλευρά της, η ΟΜΥΛΕ, σε σημερινή της ανακοίνωση, χαρακτηρίζει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου απαράδεκτο και ενταγμένο στην πολιτική ξεπουλήματος των λιμανιών και διάλυσης των εργασιακών σχέσεων.
Αναφέρει ότι η κυβέρνηση, αντί να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των λιμανιών στην ανάπτυξη του εμπορίου, του τουρισμού, των μεταφορών, της οικονομίας γενικότερα, άγεται και φέρεται από κάθε λογής συμφέροντα που έχουν βάλει στο στόχαστρο τα λιμάνια.
Προσθέτει επίσης, ότι οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στους μονομετοχικούς Οργανισμούς Λιμένων, «σφαγιάζονται», ενώ τονίζει ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ και ΟΛΘ καλούνται να υπογράψουν συμβάσεις που οδηγούν στο τραγελαφικό φαινόμενο να μειώνονται οι αποδοχές και να αυξάνεται η δουλειά στα λιμάνια.