Την ανάδειξη της κοινοπραξiας ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ ως προσωρινού aναδόχου για το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής, ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό.
Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού κόστους 518.000.000 ευρώ, η οποία θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πολυπληθείς γειτονιές της πόλης. Στις 24 Δεκεμβρίου αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές των 4 διαγωνιζομένων κοινοπραξιών/εταιρειών για το έργο «Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», με προβλεπόμενη δαπάνη 332.000.000,00 ευρώ και προβλεπόμενο συνολικό τίμημα (προ ΦΠΑ) 424.967.800,00 ευρώ.
Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται στις αρχές του νέου έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν νομικές εμπλοκές από τις υπόλοιπες διαγωνιζόμενες κοινοπραξίες/εταιρείες. Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 5 έτη και αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, αναφέρει δημοσίευμα του «Αγγελιοφόρου».
«Σήμερα, οι προσδοκίες των κατοίκων της Θεσσαλονίκης γίνονται πράξη καθώς πλέον βρισκόμαστε λίγο πριν από την υπογραφή της σύμβασης πρώτης επέκτασης του μετρό, αυτήν προς την Καλαμαριά. Πρόκειται για ένα έργο μήκους περίπου 5 χλμ με 5 σύγχρονους σταθμούς που θα εξυπηρετήσει μια μεγάλη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Η επέκταση του μετρό θα πραγματοποιηθεί με 2 μετροπόντικες και θα τεθεί σε λειτουργία σε συντομότερο χρόνο από τους 60 μήνες που προβλέπει η αρχική διακήρυξη του έργου, καθώς δεν αναμένεται να σημειωθούν καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές. Ιδιαίτερα σημαντικό δε είναι ότι κατά την κατασκευή του έργου προβλέπεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας.
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, υπογράμμισε ότι το υπουργείο Ανάπτυξης και η Αττικό Μετρό ΑΕ συνεργάζονται στενά, ώστε με επιμονή, υπομονή και προσπάθεια να επιλυθούν όλα τα προβλήματα που αφορούν τα έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Επίσης, στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι υποδομές για τη μελλοντική επέκταση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο και η σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα». Με τη λειτουργία της επέκτασης, το μετρό θα συμβάλει στην περαιτέρω μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000 Ι.Χ. καθώς προβλέπεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.