Να της αποσταλεί το υπό διαμόρφωση νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και να εξακολουθούν τα θρησκευτικά να ονομάζονται «Μάθημα Θρησκευτικών» ζήτησε η Ιερά Σύνοδος, που συζήτησε χθες το θέμα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα σχολεία, μετά από εισήγηση του μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου.
«Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να διατηρεί τον γνωστικό και παιδαγωγικό του χαρακτήρα. Θα εκφράζεται μέσα από μίαν ενιαία δομή, με τρόπον επαγωγικό, συμφώνως και με τα σύγχρονα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά της ηλικίας και των μορφωτικών αναγκών. Δεν είναι δυνατόν να αποτελεί απλή συσσώρευση γνώσεων, ούτε να επιδιώκει προβολή μεταφυσικών και ιδεολογικών προεκτάσεων, ερμηνευτικών προσεγγίσεων η ακροβατισμών, αλλά δια της διδασκαλίας θα επιδιώκεται η προβολή και οι συνέπειες διαμορφώσεως ενός προτύπου ζωής, δηλαδή του πολιτισμού και της κοινωνίας. Επί τη βάσει των συντεταγμένων αυτών θα πρέπει να διαμορφωθεί εν πρόγραμμα, το οποίον θα ξεκινά και θα έχει ως επίκεντρο την ελληνορθόδοξη παράδοση του τόπου, επί τη βάσει του οποίου εξεφράσθη ως ήθος, και διεμορφώθη ως ζωή, και ως αύτη η παράδοση απετυπώθη εις τα μνημεία του πολιτισμού μας» επισήμανε στην εισήγησή του ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος.
Ο ίδιος σημείωσε ότι «κάθε μαθητής ή μαθήτρια, ανεξαρτήτως της θρησκευτικής του ιδιοπροσωπείας, είναι απαραίτητο και πολύτιμο να γνωρίζει την θρησκευτική παράδοση του τόπου, ως πίστη, λατρεία, ζωή, τέχνη και πολιτισμό. Τούτο θα πρέπει να είναι ο πρώτος και βασικός κύκλος του μαθήματος. Ο δεύτερος κύκλος θα αφορά τις μεγάλες χριστιανικές παραδόσεις εκτός της Ορθοδοξίας, οι οποίες συναντώνται στον ελλαδικό χώρο και γενικότερα εις τον κόσμο, όπως στοιχεία του Ρωμαιοκαθολικισμού και του Προτεσταντισμού. Ο τρίτος κύκλος θα πρέπει να περιλαμβάνει ορισμένα στοιχεία από τα μεγάλα Θρησκεύματα και ιδίως όσα ενδιαφέρουν την ελληνική κοινωνία περισσότερο, δηλαδή, τις μονοθεϊστικές παραδόσεις του Ιουδαϊσμού και του Ισλάμ, τον Ινδουϊσμό και τον Βουδισμό, προκειμένου σε επίπεδο γνωσιακό οι διδασκόμενοι να αποκτήσουν “πείρα”»