Ποια είναι η διαφορά του καλού δημάρχου με τον επικοινωνιακό δήμαρχο; Ο πρώτος παράγει έργο σε όλη τη θητεία του και ο δεύτερος βάζει μπροστά τις μηχανές όταν αρχίζει η προεκλογική περίοδος.
Μπροστά σε αυτόν τον «οργασμό» μικρών έργων τοπικής κλίμακας βρίσκονται ξαφνικά αρκετοί δημότες.
Ορισμένοι Δήμαρχοι, μάλλον η πλειοψηφία, λίγους μήνες πριν τις εκλογές έχουν επιδοθεί σε ένα μπαράζ έργων που κατά προτεραιότητα είναι άμεσα ορατά στους δημότες τους.
Έχουν στηθεί εργοτάξια σε αρκετούς Δήμους της Αττικής και ολόκληρης της χώρας ώστε οι Δήμαρχοι να έχουν να παρουσιάσουν έργο στους πολίτες. Βλέπετε, οι εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης, πλησιάζουν.
Γίνονται ασφαλτοστρώσεις σε μικρούς και μεγάλους δρόμους με συνοπτικές διαδικασίες, κλείνουν λακκούβες και βέβαια στήνονται παιδικές χαρές.
Οι περισσότεροι Δήμαρχοι (υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις) περίμεναν το τέλος του 2018 και τις αρχές του 2019 ώστε να προχωρήσουν σε εργασίες και να βελτιώσουν την εικόνα των Δήμων τους σε σημεία που δίνουν σημασία οι πολίτες. Αυτά ως συνήθως είναι οι δρόμοι, οι παιδικές χαρές, τα ΚΑΠΗ και η καθαριότητα. Θεωρούν πως αυτές οι κινήσεις θα τους βοηθήσουν όταν ο δημότης πάει στην κάλπη.
Η εικόνα μιλάει από μόνη της στους περισσότερους Δήμους της Αττικής και της χώρας, ενώ δε λείπουν τα… sms και οι ανακοινώσεις με τα καλέσματα σε εγκαίνια έργων.
Αυτές οι πρακτικές, το 2018, δεν πείθουν πλέον τον πολίτη. Στηρίζονται σε ένα παλαιομοδίτικο κομματικό στυλ, το οποίο μπορεί να έπιανε κάποια χρόνια πριν αλλά σήμερα ο Έλληνας δεν… τσιμπάει.