Την πόρτα της εξόδου είδαν αυτή τη φορά 21 εργάτες στο μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο από το περασμένο Πάσχα παραμένει τελματωμένο.
Αυτές δεν είναι βέβαια οι μοναδικές απολύσεις, όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος» καθώς τους τελευταίους μήνες, κάθε μήνα η λίστα των απολυμένων μεγαλώνει.
Και αυτόν το μήνα οι εργαζόμενοι του μετρό έγιναν στο ίδιο έργο θεατές. «Για έναν ακόμα μήνα γινόμαστε μάρτυρες 21 νέων απολύσεων στο εργατοτεχνικό προσωπικό, τη στιγμή μάλιστα που πλέον, σε ένα εγγυημένης χρηματοδότησης έργο, παρατηρείται μία συστηματική και μεθοδευμένη καθυστέρηση και στις αμοιβές, προφανώς ως μέσο πίεσης και ”ελέγχου” των υπολοίπων εργαζομένων», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος για τα «πραγματικά και ουσιώδη», όπως τα χαρακτηρίζουν, «προβλήματα στην κατασκευή του έργου, όπως είναι οι απαλλοτριώσεις, οι απλήρωτοι υπεργολάβοι, το απλήρωτο τεχνικό προσωπικό, η τύχη των μετροπόντικων, οι κατεστραμμένοι οικονομικά επαγγελματίες στις περιοχές που αναπτύσσονται τα εργοτάξια, τα λάθη στο σχεδιασμό και τη μελέτη του έργου για τα οποία ουδέποτε αναζητήθηκαν ή αποδόθηκαν ευθύνες».
Το Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης επισημαίνει, εξάλλου, ότι την ώρα που υπάρχει έμπειρο και καταρτισμένο προσωπικό, την ώρα που το έργο έχει εγγυημένη χρηματοδότηση, την ώρα που θα μπορούσε όλο το προσωπικό να μεταφέρεται και να αξιοποιείται πότε στο αρχαιολογικό και πότε στο κατασκευαστικό τμήμα, την ώρα που η πόλη έχει αποδεχθεί την προσωρινή ταλαιπωρία προκειμένου να απολαύσει τη μόνιμη ευκολία του μετρό Θεσσαλονίκης, «εμείς βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να αναζητήσουμε αλλού -πού άραγε;- εργασία, ενώ το έργο καρκινοβατεί και ως πρόοδος παρουσιάζεται η ”ολοκλήρωση” των ανασκαφών, ενώ αποσιωπάται η κατασκευαστική στασιμότητα».
«Πιθανόν να είμαστε υπερβολικοί ή συναισθηματικοί. Απλά όλοι εμείς που πιστέψαμε σε αυτό το έργο πραγματικά θα θέλαμε να το δούμε να ολοκληρώνεται» καταλήγουν στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι.