Περιορισμένα οφέλη σε σχέση με τα προσδοκώμενα εμφανίζουν τα οικονομικά στοιχεία των ΗΣΑΠ μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του συνόλου του δικτύου από την Κηφισιά έως τον Πειραιά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2008 οι ΗΣΑΠ εξυπηρετούσαν καθημερινά 408.219 επιβάτες, έναντι 280.000 επιβατών το 2011.
Στόχος ήταν η επιβατική κίνηση να επανέλθει στα επίπεδα του 2008 και να ξεπεράσει και πάλι τις 400.000 επιβάτες ημερησίως μετά την παράδοση του συνόλου του δικτύου στην κυκλοφορία.
Ωστόσο, τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι πρόκειται για έναν στόχο πολύ μακρινό, καθώς τους έξι πρώτους μήνες πλήρους λειτουργίας των αναβαθμισμένων υπηρεσιών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, οι επιβιβάσεις -ή τουλάχιστον η αποτύπωσή τους σε επίπεδο εισπράξεων- είναι περιορισμένες σε σχέση με πέρυσι οπότε και η κίνηση είναι ασθενική.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) η συνολική μείωση των πωλήσεων εισιτηρίων μόνο για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο διαμορφώνεται στο 17,5% το πρώτο 6μηνο του 2012.
Η κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις μετά την παράδοση του συνόλου του δικτύου του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στην κυκλοφορία προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση.
Κύκλοι της ΣΤΑΣΥ αποδίδουν, όπως αναφέρει η Καθημερινή, την κακή εικόνα στη γενικότερη οικονομική κρίση, η οποία έχει περιορίσει από τη μία τις μετακινήσεις -λόγω αυξημένης ανεργίας και μείωσης των μετακινήσεων για ψυχαγωγία- μέσα στην πόλη, και από την άλλη έχει οδηγήσει σε ενίσχυση του φαινομένου της λαθρεπιβίβασης.