«Πρόκειται για μια ιστορική μέρα για την κοινότητα των τρανς ανθρώπων, αλλά και για όλους τους ανθρώπους», τόνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η ‘Αννα Απέργη, διευθύντρια του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ) κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης, που πραγματοποιήθηκε έξω από τη Βουλή, την ώρα της συζήτησης του νομοσχεδίου για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν οργανώσεις της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ανάμεσα σ’ αυτό που κυριαρχεί στο δημόσιο διάλογο και αυτό που πρόκειται πραγματικά να ψηφιστεί, υπάρχει μεγάλη απόσταση, υποστήριξε η κ. Απέργη. «Το σχέδιο νόμου στοχεύει μόνο στην αλλαγή των στοιχείων των τρανς ανθρώπων στα δημόσια και κρατικά έγγραφά τους και όχι στην αλλαγή φύλου, όπως πολλοί διατείνονται. Δεν μιλάμε για χειρουργικές επεμβάσεις, ορμονοληψία, ψυχιατρικές γνωματεύσεις κλπ. Μόνο για έναν νόμο, που θα διευκολύνει την καθημερινότητα των τρανς ανθρώπων και την ύπαρξή τους», εξηγεί. «Στην ουσία, αναγνωρίζει την ύπαρξη των τρανς ανθρώπων», επισημαίνει η κ. Απέργη.
«Η νομική αναγνώριση φύλου αποτελεί το πρώτο βήμα, όμως αρκετοί άλλοι άνθρωποι αποκλείονται από το νομοσχέδιο, όπως τα μη δυικά (non binary) και μεσοφυλικά (intersex) άτομα, μεγάλο μέρος των ανηλίκων, έγγαμοι, πρόσφυγες, μετανάστες», ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Ναθαναήλ, μέλος της οργάνωσης Color Youth.
Ο Νώντας-Άννα, μεσοφυλικό (ιντερσέξ) άτομο ο ίδιος, εξήγησε πως στα μεσοφυλικά άτομα, τα οποία έχουν στοιχεία και από τα δυο φύλα, όταν είναι ακόμα μωρά ο γιατρός αναγκάζεται να διαλέξει ένα από τα δυο φύλα για την καταχώρηση, γιατί αυτή δεν μπορεί εκ του νόμου να παραμείνει κενή. Αίτημα των μεσοφυλικών είναι να καταργηθεί η συγκεκριμένη νομική διάταξη, καθώς γίνονται συχνά και επεμβάσεις, ώστε να γίνουν π.χ. τα παιδιά αγόρια – αλλ’ όταν μεγαλώνουν, συχνά αισθάνονται κορίτσια. «Είναι πιο επικίνδυνο να χειρουργούν τα μικρά παιδιά, παρά να τα αφήσουν έτσι όπως γεννήθηκαν», περιγράφει ο Νώντας-‘Αννα.
Το κλειδί είναι να διαπαιδαγωγηθεί ο κόσμος, ώστε να γνωρίσει και να αποδεχθεί τις διάφορες εκφράσεις του φύλου των ανθρώπων, καταλήγουν οι Ναθαναήλ και Νώντας-‘Αννα.