Λιγότερα και φθηνότερα θα είναι τα δώρα των φετινών Χριστουγέννων, λόγω της οικονομικής κρίσης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της πρόσφατης διεθνούς έρευνας της Nielsen για τις εορταστικές αγορές.
Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να ξοδέψει φέτος λιγότερα χρήματα για τα δώρα των Χριστουγέννων, σε σχέση με πέρυσι.
Ειδικότερα, έξι στους δέκα Έλληνες σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για τις εορταστικές αγορές τους, ενώ μόλις το 3% δηλώνει πως θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα για αυτές. Αντιθέτως, στην Ευρώπη, το ποσοστό εκείνων που θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για το σύνολο των εορταστικών αγορών τους είναι κατά πολύ μικρότερο, με μόλις τρεις στους δέκα ευρωπαίους καταναλωτές να δηλώνουν ότι θα δαπανήσουν λιγότερα για τις χριστουγεννιάτικές αγορές τους, ενώ η πλειοψηφία σκοπεύει να ξοδέψει περίπου τα ίδια χρήματα με πέρυσι.
Η κατηγορία που φαίνεται να δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα από τον περιορισμό των εορταστικών εξόδων είναι τα ρούχα. Στην Ελλάδα, η πλειοψηφία των ερωτώμενων (52%) δηλώνει πως θα ξοδέψει λιγότερα χρήματα, για να δωρίσει κάποιο ρούχο.
Ακόμα, και στην Ευρώπη που το αντίστοιχο ποσοστό είναι αρκετά χαμηλότερο (28%), η κατηγορία των ρούχων είναι αυτή που βρίσκεται πρώτη στη λίστα του περιορισμού των χριστουγεννιάτικων αγορών.
Επίσης, ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει πως θα ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε δώρα τεχνολογίας, βιβλία, παιχνίδια και λευκά είδη για το μπάνιο και το υπνοδωμάτιο.