Την απαγόρευση εισόδου στο κέντρο της Αθήνας από την 1η Μαΐου 2012 στο 10% των οχημάτων Ι.Χ. που κυκλοφορούν σήμερα στην Αττική, στο 1/3 των φορτηγών κάτω των 12 τόνων και στο 1/3 του συνολικού στόλου των λεωφορείων συνεπάγεται ο «πράσινος δακτύλιος», όπως ανακοίνωσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος, ενημερώνοντας την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
Ο Γ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι το μέτρο του Πράσινου Δακτυλίου θα τεθεί σε ισχύ πρώτα στην Περιφέρεια της Αττικής, καθώς αποτελεί την πρώτη σε πληθυσμό και πιο πυκνοκατοικημένη περιφέρεια της Ελλάδας, ενώ σημείωσε ότι στον μικρό «πράσινο δακτύλιο», τα όρια του οποίου αναμένεται να καθοριστούν, θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα όλα τα οχήματα νέας τεχνολογίας EURO 5 ή μεταγενέστερης, με άδεια όμως πρώτης κυκλοφορίας από 1.1.2011 και μετά και εφόσον αυτά εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Θα κυκλοφορούν επίσης υβριδικά EURO 4 ή νεότερα με αντίστοιχες εκπομπές αερίων. Αντίθετα τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας προ του 1990 δεν θα μπορούν να εισέρχονται στον πράσινο δακτύλιο παρά μόνον τις ημέρες που δεν θα ισχύει.
Όπως αναφέρει το Έθνος, άλα τα υπόλοιπα οχήματα, δηλαδή όσα έχουν άδεια κυκλοφορίας ανάμεσα στο 1990 και το 2011 θα επιτρέπεται να κινούνται εντός του πράσινου δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα μονών-ζυγών.
Όσον αφορά τον μεγάλο δακτύλιο, θα απαγορεύεται πλήρως η κυκλοφορία φορτηγών και λεωφορείων από 2,2 έως 12 τόνους και ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1.1.1990. Ολοσχερής απαγόρευση εισόδου θα ισχύει και για τα πολύ μεγάλα φορτηγά άνω των 12 τόνων.