Έκκληση στην κυβέρνηση, τη διοίκηση και τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ για να ξεκινήσουν και πάλι να κυκλοφορούν τα αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, απηύθυνε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 fm», προτού, όπως είπε, αναγκαστεί να στραφεί στη Δικαιοσύνη.
«Κάνω ακόμη μια έκκληση πριν αναγκαστώ να στραφώ στη Δικαιοσύνη: πρώτον, η κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην αποπληρωμή μέρους των χρεών, τουλάχιστον αυτών που αναγνωρίζει, δεύτερον η διοίκηση του ΟΑΣΘ να κατευθύνει αυτά τα χρήματα, μόλις τα λάβει, στην αποπληρωμή των μισθών των εργαζομένων και τρίτον οι εργαζόμενοι να βγουν άμεσα στους δρόμους. Δεν μπορεί άλλο να συνεχιστεί αυτή η ταλαιπωρία του κόσμου» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς πότε θα κινηθεί νομικά, απάντησε: «Περιμένω να μιλήσω τις επόμενες ώρες με τον υπουργό για να δω πού βρίσκεται ακριβώς η κατάσταση και θα τοποθετηθώ συνολικά».
Για την κατάσταση που επικρατεί επισήμανε ότι έχει φτάσει στο απροχώρητο, καθώς ταλαιπωρούνται οι πολίτες και εκτίμησε ότι οι δέκα μέρες χωρίς αστικές συγκοινωνίες «είναι πραγματικά το όριο και των αντοχών της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης».
«Εμένα ο υπουργός με τον οποίο συναντήθηκα την προηγούμενη εβδομάδα μου είπε ότι θα στείλει δύο προτάσεις στον ΟΑΣΘ, αυτές που έστειλε. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν προχώρησε. Γιατί πραγματικά τουλάχιστον η μία αφορούσε αποπληρωμή συγκεκριμένων χρεών που θα επέτρεπαν στη διοίκηση του ΟΑΣΘ να δώσει στη συνέχεια τα χρήματα αυτά στους οδηγούς και να βγουν οι οδηγοί στους δρόμους» είπε και πρόσθεσε: «Καλώ και την κυβέρνηση να αντιληφθεί ότι αυτό το πράγμα δεν μπορεί να συνεχιστεί. Αν δεν μπορούν να οργανώσουν και να διοικήσουν από την Αθήνα τις αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης ας περάσουν την αρμοδιότητα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και εμείς ξέρουμε πολύ καλά πώς θα κάνουμε τη δουλειά μας».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Τζιτζικώστας σημείωσε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι έτοιμη να σχεδιάσει και να παρουσιάσει «ένα πλάνο ενός φορέα κάτω από τον οποίο θα βρίσκονται όλες οι μεταφορές, οι αστικές, οι θαλάσσιες, δηλαδή η θαλάσσια συγκοινωνία, το μετρό, όταν ολοκληρωθεί, τα ΚΤΕΛ, τα πάντα, έτσι ώστε στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας να υπάρχει ένα οργανωμένο δίκτυο για τους πολίτες, για τη μετακίνησή τους». Για να γίνει όμως αυτό, διευκρίνισε ότι θα πρέπει να γίνουν οι εφαρμοστικές πράξεις που θα δώσουν σάρκα και οστά στο νομοθέτημα του «Καλλικράτη» περί μητροπολιτικής διοίκησης. «Από τον νόμο του “Καλλικράτη” μας έχουν περαστεί μητροπολιτικές αρμοδιότητες που μέσα σε αυτές είναι και οι μεταφορές. Αυτή τη στιγμή η μητροπολιτική διοίκηση, δυστυχώς, είναι μόνο στα χαρτιά. Εμείς ζητούμε να ενεργοποιηθεί αυτό το άρθρο του “Καλλικράτη” που κάνει τη Θεσσαλονίκη και την αντιπεριφέρεια της Θεσσαλονίκης μια Μητροπολιτική αντιπεριφέρεια» πρόσθεσε.