Οι μαθητές των σχολείων της Θεσσαλονίκης έχουν παραλάβει περίπου το 50% των βιβλίων, μαζί με αυτά που έχουν επιστραφεί από μαθητές μεγαλύτερων τάξεων ή αυτά που βρίσκονταν από τις προηγούμενες χρονιές στις αποθήκες των σχολείων, σύμφωνα με την Περιφέρεια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Kεντρικής Μακεδονίας.
Την ίδια στιγμή τα ποσοστά διπλοβάρδιας στα σχολεία της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ εξίσου αμελητέα είναι τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που προκύπτουν κυρίως από διαρθρωτικές αδυναμίες στην αντιμετώπιση των ανακλήσεων αιτήσεων για συνταξιοδοτήσεις της τελευταίας στιγμής.
Σε συνέντευξη τύπου που έδωσε η Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τα προβλήματα της νέας σχολικής χρονιάς, ο διευθυντής Θεόδωρος Καρτσιώτης, επεσήμανε ότι η διπλοβάρδια στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης περιορίζεται σε κάτω από το 3% για την ανατολική Θεσσαλονίκη (τέσσερα γυμνάσια και τέσσερα λύκεια) και σε 2% για την δυτική (δύο γυμνάσια και δύο λύκεια), ενώ για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση το ποσοστό είναι μικρότερο του 1% για τα σχολεία της ανατολικής Θεσσαλονίκης (δύο νηπιαγωγεία και ένα δημοτικό) και μόνο στην δυτική πλησιάζει το 4% (16 νηπιαγωγεία και δύο δημοτικά).
Σχετικά με τη διανομή των βιβλίων, η πλειονότητά τους υπολογίζεται ότι θα έχει διανεμηθεί στην Κεντρική Μακεδονία στα μέσα Οκτωβρίου.
Προς το παρόν, οι μαθητές εξυπηρετούνται τόσο με την χρήση ψηφιακού υλικού, όσο και με φωτοτυπίες, τις οποίες τα σχολεία φρόντισαν να εξασφαλίσουν στους μαθητές, με την οικονομική συνδρομή των δήμων, αλλά και του ΑΠΘ, το οποίο ανέλαβε να τυπώσει τις πρώτες 40 σελίδες σε εννέα τίτλους βιβλίων της Γ’ Γυμνασίου.
Μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Πιερίας διανεμήθηκε το 100% των βιβλίων. Κατά τα άλλα, στην Κεντρική Μακεδονία έχει μοιραστεί το 34% των τίτλων στα ΕΠΑΛ (45% για την Θεσσαλονίκη), στα γυμνάσια το 15% και στα λύκεια το 24% (για την Θεσσαλονίκη το 22%), ενώ στα δημοτικά έχουν μοιραστεί όλα τα βιβλία της γλώσσας και των μαθηματικών.
«Η ανακύκλωση των βιβλίων, κυρίως από επιστροφές μαθητών μεγαλύτερων τάξεων που προσφέρουν τα βιβλία τους στους μαθητές της προηγούμενης τάξης, φτάνει το 20%», δήλωσε ο κ.Καρτσιώτης και ανέφερε ότι σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης διοργανώνεται πρωτοβουλία βράβευσης του σχολείου που θα πετύχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανακύκλωσης.
Χαρακτήρισε αμελητέα τα ποσοστά σε κενά εκπαιδευτικών, καθώς όπως ανέφερε λείπουν μόλις 12 μαθηματικοί από τους συνολικά 32.000 εκπαιδευτικούς, 52 δάσκαλοι και 65 νηπιαγωγοί από τις 2.600 σχολικές μονάδες της περιφέρειας.
Στις ειδικότητες, παρουσιάζονται 70 κενά καθηγητών πληροφορικής και 40 γερμανικής φιλολογίας. «Αυτή την εβδομάδα θα ολοκληρωθούν οι μετακινήσεις. Πρώτα θα αποσπαστούν οι πλεονάζοντες και έπειτα θα προσληφθούν αναπληρωτές» διευκρίνισε.
Ο κ.Καρτσιώτης επεσήμανε ότι έγινε πλήρης αξιοποίηση του διδακτικού προσωπικού με ακριβή υπολογισμό των κενών και μετακίνηση δεκάδων εκπαιδευτικών από διοικητικές θέσεις σε εκπαιδευτικές (περίπου 400 άτομα μέσα σε μία διετία).
Στην προσπάθεια αυτή εντάσσεται και αναμόρφωση των δομών διοίκησης και των υπηρεσιών της εκπαίδευσης, που ήδη οδήγησε στην κατάργηση των 22 γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και προβλέπει την λειτουργία στο μέλλον, μόνο δύο ή τεσσάρων διευθύνσεων για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, οι οποίες θα κατανεμηθούν χωροταξικά.
Σε ό,τι αφορά τις μεταφορές μαθητών με λεωφορεία, πραγματοποιούνται κανονικά, μετά την ρύθμιση ανανέωσης της σύμβασης με τους ιδιοκτήτες λεωφορείων μέχρι και τον Δεκέμβριο.
Πρόβλημα μεταφοράς στα σχολεία εξακολουθούν να έχουν τα περίπου 45 παιδιά Ρομά που διαβιούν σε καταυλισμούς της Περαίας.
Το πρόβλημα παρακολούθησης των μαθημάτων από αυτούς τους μαθητές στα σχολεία της περιοχής, λύθηκε και ενσωματώθηκαν στα πέντε δημοτικά, ενώ με πρωτοβουλία γονέων μεταφέρονται προσωρινά, έως ότου διευθετήσει το θέμα ο δήμος Θερμαϊκού.