Ο περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Γιώργος Κελεσίδης, παρέθεσε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου στην Κομοτηνή, στοιχεία που αφορούν στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και την αποτύπωση των πραγματικών δεδομένων της λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων.
Όπως τόνισε, η πραγματικότητα με τις ελλείψεις των βιβλίων παρουσιάζει διαφορετικά χαρακτηριστικά σε κάθε μια από τις πέντε Περιφερειακές Ενότητες και σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.
Αναφερόμενος σε παραδείγματα ο κ. Κελεσίδης είπε ότι στα Γυμνάσια και στα Λύκεια της Περιφερειακής ενότητας Καβάλας, έχει ήδη διανεμηθεί στους μαθητές το 96% των βιβλίων (δεν μοιράστηκαν οι νέοι τίτλοι που πρωτοεκδίδονται το 2011).
Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ξάνθης υπάρχει πληρότητα στο 100% για τα βιβλία της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, καθώς και Β΄ και Γ΄ Λυκείου, ενώ για την Α΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου υπάρχει το 60%.
Αντίθετα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Δράμας υπάρχει πληρότητα μόλις 30% των βιβλίων για το Λύκειο και 10% για τους τίτλους του Γυμνασίου.
Ο κ. Κελεσίδης ανέφερε πως μέχρι αύριο θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε με τη «μαθητική αλληλεγγύη» να εξευρεθούν οι ελλείποντες τίτλοι και μετέπειτα σε συνεργασία με την ενιαία σχολική Επιτροπή του δήμου προγραμματίζεται τυπογραφική εκτύπωση τευχών, περίπου 40 σελίδων, με βάση τον προγραμματισμό μέχρι τις 30 Οκτωβρίου για τους βασικούς τίτλους και τον αριθμό των βιβλίων που λείπουν. Τα παραπάνω αποφάσισαν οι διευθύνσεις Δράμας, Ξάνθης και Ροδόπης.
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις διδακτικού προσωπικού, σημείωσε πως υπάρχουν κενά (γυμναστών, πληροφορικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής) στα 52 Δημοτικά Σχολεία με το ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, διότι δεν έχει ολοκληρωθεί η μετακίνηση εκπαιδευτικών των παραπάνω ειδικοτήτων από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια και γιατί δεν έχει γίνει ο διορισμός των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Εκτίμηση του κ. Κελεσίδη είναι πως τις επόμενες δύο ημέρες θα υπάρξει ο διορισμός αναπληρωτών των παραπάνω ειδικοτήτων.
Ειδικά για το θέμα των ελλείψεων σε βιβλία, ο περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ, τόνισε ότι, «η συγκυρία αυτή δίνει στον εκπαιδευτικό την ευκαιρία, να εργαστεί όπως θα έπρεπε να εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια. Θα ήταν χρήσιμο και συνάμα προκλητικό να αξιοποιηθεί η ευκαιρία, θέτοντας στόχους μέσα από έναν ρεαλιστικό προγραμματισμό, με ευέλικτη διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου, με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, χωρίς το βραχνά της ύλης (ασκήσεις του σχολικού βιβλίου), αξιοποιώντας το υλικό του σχολικού βιβλίου, ως ένα από τα πολλά που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, εκμεταλλευόμενοι τις νέες τεχνολογίες όπου είναι εφικτό και αναγκαίο».