Την έντονη αντίδραση των ιδιοκτητών ταξί πυροδότησε το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, για την απελευθέρωση του κλάδου το οποίο παρουσιάστηκε χτες στο υπουργικό συμβούλιο.
«Οδηγούμαστε όλοι στην ανεργία», δήλωσε μιλώντας στη ΝΕΤ ο γραμματέας του ΣΑΤΑ, Κωνσταντίνος Δήμος, σημειώνοντας πως από την ημέρα που σταμάτησε η απεργία του κλάδου δεν υπήρξε καμία επαφή με το υπουργείο Υποδομών, αλλά και καμία ενημέρωση για τις προωθούμενες ρυθμίσεις.
Ο κ. Δήμος υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι οι επαγγελματίες του κλάδου δεν είναι αντίθετοι στην εξυγίανση αλλά στην ισοπέδωση και την καταστροφή.
Τι προβλέπει το ν/σ
Η άδεια παροχής υπηρεσιών των ταξί επανακτά το δημόσιο χαρακτήρα της, θα παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος ενώ θα ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια με παράβολο 15- 40.000 ευρώ. Για τη χορήγηση των αδειών δεν θα ισχύουν πληθυσμιακά κριτήρια.
Για πρώτη φορά, εισάγεται η λειτουργία μοτοσυκλετών δημόσιας χρήσης, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα λειτουργίας προ-μισθωμένων οχημάτων 9 θέσεων, που θα εξυπηρετούν κατόπιν ραντεβού, ενώ το κόμιστρο θα συνεχίσει να καθορίζεται από το κράτος, το οποίο μάλιστα μειώνεται κατά 10-20%.
Οι υπάρχοντες κάτοχοι αδειών ταξί και οι νυν οδηγοί χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ με ποσό έως 100.000 ευρώ, ενώ για τους ιδιοκτήτες που απέκτησαν άδειες τα τελευταία 3-7 χρόνια (αντικείμενο διαβούλευσης) θα υπάρξουν ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις.