Τα γεγονότα σε Λιβύη και Αίγυπτο, που εκτιμάται ότι θα «διώξουν» μέρος του διεθνούς τουρισμού από τα παράλια της βόρειας Αφρικής, σε συνδυασμό με τις επαφές που είχε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) στην Παγκόσμια Έκθεση Κρουαζιέρας στο Μαϊάμι, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν υπέρ της Θεσσαλονίκης.
Η Θεσσαλονίκη ενδέχεται να υποδεχτεί περισσότερους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων το 2011, που εκτιμάται ότι θα αυξήσουν τον τουρισμό του είδους κατά 15%-20%, σε σχέση με πέρυσι, όταν οι επιβάτες των 23 κρουαζιερόπλοιων, που «έπιασαν» στην πόλη δεν είχαν ξεπεράσει τους 18.000.
Προς την ίδια κατεύθυνση αναμένεται να συνδράμει και η μείωση των τελών ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων κατά 20-25%, που καθιστά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το φθηνότερο στην Ελλάδα σ’ αυτόν τον τομέα, αλλά και ένα από τα δελεαστικότερα διεθνώς, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιο Αγγελούδη, ο οποίος συναντήθηκε στο Μαϊάμι με εκπροσώπους των εταιρειών: Norwegian Cruise Line, MSC Cruises, Seabourn Cruise, Louis Cruises, Royal Caribbean International, Costa Cruises και Celebrity Cruises.
Η αντιπροσωπεία του ΟΛΘ αντιμετώπισε στο Μαϊάμι κάποια προβλήματα, με κυριότερο την άγνοια για το πού βρίσκεται η Θεσσαλονίκη, ωστόσο δε γύρισε με άδεια χέρια, αλλά με γεμάτη ατζέντα για ραντεβού με εταιρείες κρουαζιέρας.
Εντός του επόμενου τριμήνου, εκπρόσωποι τουλάχιστον τριών-τεσσάρων εταιρειών αναμένεται να επισκεφτούν τη Θεσσαλονίκη, ενώ στελέχη του ΟΛΘ θα μεταβούν στην έδρα άλλων επιχειρήσεων κρουαζιέρας. Εξάλλου, τον Απρίλιο-Μάιο αναμένονται στη Θεσσαλονίκη εταιρείες που δρομολογούν κρουαζιερόπλοια από το Ισραήλ, προκειμένου να συζητήσουν την ένταξη της πόλης στον προγραμματισμό τού 2012-2013. Κινήσεις γίνονται και για σύνδεση με την Σμύρνη.
Στόχος, που, όπως διαμήνυσε ο κ. Αγγελούδης, προαπαιτεί τη συστράτευση όλων των φορέων της πόλης, είναι η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε προορισμό κρουαζιέρας -και όχι μόνο σε πόλη διέλευσης- αλλά και σε “home port” για ξένα κρουαζιερόπλοια.