Με τον τίτλο «Προετοιμάζομαι για τις πανελλαδικές εξετάσεις», το υπουργείο Παιδείας εγκαινιάζει μία πρωτοπόρα δράση, το on line φροντιστήριο.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παρουσίασε το φιλόδοξο αυτό «πλάνο», που σε οικονομικά δύσκολες μέρες έρχεται αρωγός σε χιλιάδες οικογένειες και κυρίως στους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι δαπανούν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα κ.λπ.
Με ένα «κλικ» στον υπολογιστή τους τα παιδιά θα βλέπουν τα μαθήματα που θέλουν, θα έχουν τις βοηθητικές υπηρεσίες, που τους χρειάζονται, θα έχουν ασκήσεις, σημειώσεις του καθηγητή και όσα είναι απαραίτητα στο διάβασμά τους. Είναι η πρώτη φορά στην Ευρώπη, που εφαρμόζεται η δράση αυτή και η οποία φαίνεται, ήδη, ότι έχει μεγάλη απήχηση, αφού μέσα σε τρεις μέρες, που τρία μαθήματα βρίσκονται στους υπολογιστές, τα «χτυπήματα» ανέρχονται σε 54.000.
Τα μαθήματα που βρίσκονται ήδη στο Διαδίκτυο είναι αρχαία, φυσική και μαθηματικά, ενώ από τον επόμενο χρόνο θα εμπλουτιστεί η ύλη με άλλα τρία μαθήματα και σε πολύ λίγο όλα τα μαθήματα θα είναι στον υπολογιστή του μαθητή.
Από το υπουργείο εκτιμάται ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθούν και οι εκπαιδευτικές ανισότητες, ενώ θα είναι ιδιαίτερη η βοήθεια σε παιδιά δυσπρόσιτων περιοχών που δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τα παιδιά των μεγάλων πόλεων. Να σημειωθεί ότι το 90% των εφήβων έχουν πλέον πρόσβαση στο Ίντερνετ, ενώ 75-80% δικό τους ηλεκτρονικό υπολογιστή. Επιπλέον σημειώνεται ότι 120 εκπαιδευτικοί έχουν δώσει υλικό και βοηθούν αφιλοκερδώς, ενώ συνολικά στο «ψηφιοποιημένο» μέρος της εκπαίδευσης (digital school) 250 καθηγητές δίνουν υλικό και βοηθούν τα παιδιά.
Από τον επόμενο χρόνο, πάντως, θα υπάρχει η δυνατότητα προσωπικής επαφής του μαθητή με τον καθηγητή, στον οποίο θα μπορεί ο μαθητής να απευθύνει προσωπικά ερωτήματα και απορίες και να παίρνει απαντήσεις. Οι καθηγητές, που θα ασχοληθούν σχετικά, θα παίρνουν και ένα επιμίσθιο της τάξης των 200 με 300 ευρώ, ενώ το όλο εγχείρημα κοστίζει περίπου 30-50.000 ευρώ. Είναι δηλαδή πολύ πιο οικονομικό από την πρόσθετη διδακτική στήριξη στα σχολεία, που στην πράξη δεν σημείωσε επιτυχία.