Η διαδικασία επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα και η πρόοδος στις διαπραγματεύσεις, βρέθηκαν στο επίκεντρο του συνεδρίου που διοργάνωσε η ελληνική κοινότητα του London School of Economics στο Λονδίνο.

«Οι διαπραγματεύσεις έχουν προχωρήσει περισσότερο από ποτέ», είπε η πρόεδρος της Bρετανικής Eπιτροπής για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, μιλώντας στην ΕΡΤ.
 
«Η ανοικοδόμηση του ίδιου του Βρετανικού Μουσείου φαίνεται σχεδόν μια τέλεια στιγμή για τα Γλυπτά, να βρουν ίσως ένα νέο μέρος και συζητάμε για το μέρος στο οποίο ανήκουν, την Αθήνα», τόνισε η πρόεδρος της αρμόδιας βρετανικής επιτροπής.

«Δεν αποκτάς τίτλο ιδιοκτησίας σε αυτό που ποτέ δεν σου ανήκει»

«Τα γλυπτά είναι προϊόν κλοπής» λέει ο Μαρκ Στήβενς, δικηγόρος, εξειδικευμένος σε υποθέσεις που αφορούν στην τέχνη και στην πολιτιστική κληρονομιά. 

«Από την καθαρά νομική πλευρά είναι σαφές ότι αυτά εκλάπησαν με την εποχή της διαφθοράς από τον Λόρδο Έλγιν και ότι ποτέ δεν ήταν δικά του, ποτέ δεν τα αγόρασε και ποτέ δεν του πουλήθηκαν. Όπως ορίζει ο νόμος σε κάθε χώρα αν έχεις κλέψει κάτι ποτέ δεν αποκτάς τίτλο ιδιοκτησίας σε αυτό ποτέ δεν σου ανήκει. Ο αρχικός ιδιοκτήτης μπορεί πάντα να έρθει και να το πάρει πίσω», τόνισε.

Διαρκής δημόσια στήριξη από τη Βικτόρια Χίσλοπ

«Μιλάμε για ένα έργο τέχνης που είναι σε κομμάτια και πρέπει να είναι ολόκληρο. Πιστεύουμε ότι ο Κιρ Σταρμερ είναι υπέρ και όχι εναντίον και αυτό δίνει ελπίδα», τόνισε η συγγραφέας Βικτώρια Χίσλοπ, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Στο τραπέζι βρίσκεται η πρόταση του διευθυντή του βρετανικού Ινστιτούτου Ψηφιακής Αρχαιολογίας να δημιουργήσει τρισδιάστατες ρέπλικες των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

Όπως δήλωσε ο διευθυντής του βρετανικού Ινστιτούτου Ψηφιακής Αρχαιολογίας, Ρότζερ Μίτσελ: «Διατηρώντας ακριβή αντίγραφα των Γλυπτών, το Βρετανικό Μουσείο θα συνεχίσει τον ρόλο του, ενώ ταυτόχρονα τα Γλυπτά θα επιστρέψουν στη φυσική και ιστορική τους θέση, αποκαθιστώντας την πολιτιστική και συναισθηματική τους αξία». 

Το ζήτημα της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα παραμένει ανοιχτό και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θέματα παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς με προσωπικότητες, θεσμούς και οργανισμούς να πιέζουν για λύση.