Μέσα στους επόμενους μήνες τέσσερις φορείς της πόλης θα «τρέξουν» από το Μαϊάμι των ΗΠΑ μέχρι και το Ισραήλ, σε μια προσπάθεια να πείσουν τις ξένες εταιρίες κρουαζιέρας ότι η Θεσσαλονίκη διαθέτει ό,τι χρειάζεται, ώστε να αναδειχθεί σε μόνιμο προορισμό για τα κρουαζιερόπλοια, μέχρι το 2012.
Σε μια περίοδο που η Μεσόγειος κερδίζει διαρκώς έδαφος στην αγορά κρουαζιέρας, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την Καραϊβική, οι τέσσερις φορείς υπέγραψαν σήμερα σύμφωνο συνεργασίας, για κοινές πρωτοβουλίες σε οκτώ επίπεδα, με έναν και μόνο στόχο: να έρθουν περισσότερα και μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στο Θερμαϊκό κόλπο. Άλλωστε, υπολογίζεται ότι το 2010 τα συγκεκριμένα πλοία έφεραν στη Θεσσαλονίκη περίπου 25.000 τουρίστες (το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης).
Μάλιστα, εφόσον η αγορά κρουαζιέρας της Θεσσαλονίκης ανοίξει, οι τέσσερις φορείς που υπέγραψαν το σύμφωνο (Οργανισμός Λιμένος, ο δήμος, το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο και ο Εμπορικός Σύλλογος) εμφανίζονται έτοιμοι να επωμισθούν ακόμη και το κόστος μιας πριμοδότησης των εισιτηρίων των επιβατών κρουαζιερόπλοιων, ώστε να προσελκύσουν περισσότερα καράβια, όπως ήδη πράττουν άλλες χώρες (π.χ., Μάλτα).
Ποιες δράσεις προβλέπει το σύμφωνο:
Αναλυτικότερα, το Σύμφωνο, τους στόχους του οποίου περιέγραψε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης, προβλέπει τα εξής:
1) έκδοση φυλλαδίου για τη Θεσσαλονίκη, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, που θα διανεμηθεί άμεσα σε όλες τις εταιρίες κρουαζιέρας/ναυτικούς πράκτορες,
2) συμμετοχή στη μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου παγκοσμίως, την Cruise Shipping στο Μαϊάμι, στις 14-17 Μαρτίου,
3) αίτηση ένταξης του ΟΛΘ στον οργανισμό λιμένων κρουαζιέρας της Μεσογείου (Medcruise) ως μόνιμου μέλους,
4) συναντήσεις με εκπροσώπους εταιριών κρουαζιέρας και πρακτόρων,
5) διερεύνηση συνεργασιών με άλλα λιμάνια της νοτιοανατολικής Μεσογείου, ώστε να αναπτυχθούν κοινά «πακέτα» δρομολογίων κρουαζιέρας,
6) οργάνωση αποστολής στο Ισραήλ, στις 12/2, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα έναρξης ακτοπλοϊκών δρομολογίων μεταξύ των δύο περιοχών και η Θεσσαλονίκη να προβληθεί ως «ειδικός» προορισμός κρουαζιέρας για τους Ισραηλινούς, λόγω της μακράς ιστορίας της εβραϊκής κοινότητας στην πόλη. Αντίστοιχες αποστολές θα πραγματοποιηθούν σε Σμύρνη/Κωνσταντινούπολη.
7) προσπάθεια παραχώρησης στην ΟΛΘ ΑΕ του επιβατικού σταθμού του λιμανιού, που σήμερα ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε από το καλοκαίρι να ξεκινήσουν παρεμβάσεις αναμόρφωσης της εξωτερικής του όψης
8) αναμόρφωση των εξωτερικών χώρων γύρω από τον επιβατικό σταθμό.
Δεν αποκλείεται πριμοδότηση του εισιτηρίου:
Από το φετινό καλοκαίρι θα μπορούσαν να γίνουν σταδιακά εμφανή τα πρώτα αποτελέσματα της εκστρατείας των τεσσάρων φορέων για την κρουαζιέρα, σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, ο οποίος υπενθύμισε ότι «το λιμάνι έχει ήδη μειώσει αρκετά τα τέλη ελλιμενισμού» και συμπλήρωσε ότι «αν υπάρξει ενδιαφέρον από εταιρίες για τη δρομολόγηση κρουαζιερόπλοιων, θα εξετάσουμε και το θέμα της πριμοδότησης εισιτηρίων».
Και οι ξενοδόχοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ώστε να συμμετάσχουν σε ενδεχόμενη πριμοδότηση του εισιτηρίου, όπως υποστήριξε ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ, Δημήτρης Μπακατσέλος, υπενθυμίζοντας ότι άλλοι φορείς, όπως το επιμελητήριο, έχουν επίσης εκφράσει αντίστοιχη πρόθεση.
Συζήτηση για ακτοπλοϊκή σύνδεση με Σποράδες:
Ο κ. Μπακατσέλος εξέφρασε ακόμη την ελπίδα, το επόμενο βήμα της συνεργασίας των τεσσάρων φορέων να αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Β. Αιγαίου και τις Σποράδες.
Από την πλευρά του, ο κ. Αγγελούδης επεσήμανε ότι στην επόμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ανάπτυξης του ΟΛΘ θα συζητηθεί ακριβώς το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά και η προετοιμασία του σχετικού αιτήματος προς τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες, με ό,τι σημαίνει αυτό, ώστε να βρει η πόλη το χαμένο νήμα της επικοινωνίας της με τη νησιωτική Ελλάδα.
«Πάρα πολύ μεγάλη ευκαιρία για τη διεθνή προβολή της ιστορικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης» αποτελούν οι εορτασμοί του 2012 (για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης), σύμφωνα με το δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη.
Ο ίδιος διατύπωσε την εκτίμηση ότι δράσεις όπως η οργάνωση έκθεσης για τη Μακεδονία, στο Μουσείο του Λούβρου, θα συμβάλουν καθοριστικά προς αυτήν την κατεύθυνση.
Στο μεταξύ, το Φεβρουάριο αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής -ενδεχομένως και χρήσης- μαρίνας μεσαίου μεγέθους, στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, στην πλευρά προς την πλατεία Αριστοτέλους, όπως γνωστοποίησε ο κ. Αγγελούδης με την ευκαιρία της συνέντευξης Τύπου.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι το Συμβούλιο Ανάπτυξης του ΟΛΘ κατέθεσε ήδη αρμοδίως επιστολή, ώστε να αποδοθεί στο λιμάνι και τη Θεσσαλονίκη ο επιβατικός σταθμός και να ξεκινήσουν τα έργα αναβάθμισής του.