Συνολικά 680 εκατ. ευρώ γλίτωσαν τα νοικοκυριά στα ψώνια τους από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, λόγω των προωθητικών ενεργειών που έκαναν το 2014 τόσο οι ίδιες όσο και οι προμηθευτές.
Τα παραπάνω προκύπτουν από μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε ό,τι αφορά την επίδραση των εκπτώσεων, των προσφορών και των κουπονιών στις τελικές τιμές των προϊόντων.
Οι τεχνοκράτες του Ινστιτούτου εκτιμούν ότι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών που έκαναν πέρυσι οι επιχειρήσεις ανέρχεται στα 680 εκατ. ευρώ. Αν αυτό μεταφραστεί σε όφελος ανά νοικοκυριό, τότε το ποσό που κέρδισε κάθε οικογένεια εκτιμάται σε 160 ευρώ ετησίως. Μάλιστα, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του «Έθνους», υπολογίζεται ότι η μέση έκπτωση στο εννιάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2014 ανήλθε σε 15,4%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό κατά την ίδια περίοδο του 2013 ήταν 12,8%.
Το ΙΕΛΚΑ μέτρησε τις μέσες τιμές προ των εκπτώσεων και έπειτα από αυτές σε 23 κατηγορίες προϊόντων. Αν μια οικογένεια ψώνιζε όλα αυτά τα αγαθά (που φαίνονται στον πίνακα) θα πλήρωνε τελικά 52,41 ευρώ από 61,95 ευρώ. Έτσι, το όφελος που θα είχε θα ανερχόταν σε 9,54 ευρώ.
Τα μεγαλύτερα ποσοστά μειώσεων τιμών ανά προϊόν καταγράφονται στα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων με 34%, στο αλεύρι με 22% και στα ζυμαρικά με 22%.