Την καθίζηση στην κερδοφορία του κλάδου εμπορίας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών το 2011 καταγράφει σχετική έκθεση της Hellastat.
Όπως αναφέρει, η οικονομική κρίση και η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με την κακή ψυχολογία των καταναλωτών συνέβαλλαν στην υποχώρηση των πωλήσεων του κλάδου το 2011.
Πλέον, οι αγορές νέων ηλεκτρικών ή ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών για λόγους ανακαίνισης νοικοκυριού ή lifestyle αναβάλλονται, ενώ οι δαπάνες αυτές πραγματοποιούνται μόνο όταν τα προηγούμενα προϊόντα καταστρέφονται ή λειτουργούν ελαττωματικά λόγω χρόνιας χρήσης. Η επισκεψιμότητα στα καταστήματα έχει μειωθεί σημαντικά, παρά τον έντονο ανταγωνισμό σε επίπεδο προσφορών.
Ο τομέας της λιανικής υφίσταται σημαντικές απώλειες, καθώς ακόμα και παραδοσιακά ανθεκτικές κατηγορίες προϊόντων (λευκές συσκευές, μικροσυσκευές) καταγράφουν σημαντική μείωση πωλήσεων. Εκτιμάται ότι τα τελευταία τρία χρόνια η λιανική αγορά έχει υποχωρήσει κατά 35%, ενώ περαιτέρω πτώση έως και 15% αναμένεται και φέτος.
Οι επιχειρήσεις οδηγούνται σε μείωση των υπαρχόντων τετραγωνικών μέτρων μέσω κλεισίματος των πιο ζημιογόνων καταστημάτων, ή μεταφοράς αυτών σε μικρότερους χώρους (35%-40% μείωση της συνολικής επιφά-νειας συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές).