Το φιλί της ζωής περιμένουν από τον νέο υπουργό Ναυτιλίας οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, από τις οποίες κάποιες έχουν ξεμείνει κυριολεκτικά από ρευστότητα, ενώ όλες σχεδόν καταγράφουν εδώ και πολύ καιρό συνεχόμενες ζημιογόνες χρήσεις και παράλληλα δυσκολεύονται να εξυπηρετήσουν τα συσσωρευμένα χρέη τους που ξεπερνούν πλέον το 1 δισ. ευρώ.
Στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς και των πιστωτριών εταιρειών θεωρούν πολύ πιθανό το ενδεχόμενο μετά το τέλος της θερινής περιόδου κάποια ή κάποιες από τις εταιρείες του κλάδου να αλλάξουν χέρια και να περάσουν υπό τον έλεγχο των πιστωτριών τραπεζών.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν τα Νέα, στην αγορά κυκλοφορούν φήμες ότι μεγάλη εταιρεία πιεζόμενη ασφυκτικά από μεγάλα προβλήματα ρευστότητας είναι κοντά στο κλείσιμο συμφωνίας για την πώληση του δυναμικού των πλοίων της σε μια από τις σημαντικότερες γραμμές του Αιγαίου.
Η διακίνηση επιβατών θα είναι μειωμένη κατά 20%-25%, τα φορτηγά από 15% έως 20%, ενώ πάνω από 30% θα είναι η μεταφορά Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Ενδεικτικό της κρίσης που μαστίζει την ακτοπλοΐα είναι και το γεγονός ότι το 2005 ένας στους τρεις επιβάτες είχε μαζί του και το Ι.Χ. αυτοκίνητο, ενώ το 2012 η αντίστοιχη αναλογία είναι ένα Ι.Χ. για κάθε οκτώ επιβάτες.