Σημαντικές ειδήσεις έκρυβε η ημερίδα για τον κλάδο του ελληνικού λιανεμπορίου, με τη συμμετοχή των κορυφαίων ονομάτων της αγοράς μεταξύ των οποίων τον διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσιδας Carrefour Μαρινόπουλος κ. Jerome Loubere, τον πρόεδρο της Unilever ΕΛΑΊΣ κ. Σπύρο Δεσύλλα και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Κώστα Μαχαίρα.
Με κρισιμότερο όλων το ερώτημα τι μπορεί να γίνει για να κατέβουν οι τιμές, σημαντικές υπήρξαν οι αποκαλύψεις γύρω από την άνοδο των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Πιο συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο κ. Loubere, το 30% των τζίρων του λιανεμπορίου στα σούπερ μάρκετ γίνεται πλέον από private label brands. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται αν πάμε σε επίπεδα όγκων και γίνεται 50%!
Όπως τονίστηκε, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αλλάξει με αφορμή την κρίση, άρα και οι εταιρίες του λιανεμπορίου οφείλουν να προσαρμοστούν στις αλλαγές που επιτάσσουν οι νέες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.
Μολονότι, το ζητούμενο είναι η κερδοφορία κάποιες αυξήσεις τιμών είναι ανεπίτρεπτες. Υπάρχουν προμηθευτές και εταιρίες που ζητούν αυξήσεις τιμών έως και 12%, τις οποίες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν έχουν κάνει αποδεκτές.
Σχετικά με το θέμα διάθεσης και υποστήριξης των ελληνικών προϊόντων μέσα από τα καταστήματα σούπερ μάρκετ, έως και το 90% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας προέρχονται από Έλληνες προμηθευτές, ανάλογα με την αλυσίδα και την πολιτική που ακολουθεί.