Το ποσό-ρεκόρ των 1,234 δισ. ευρώ, που καταβάλλει η κοινοπραξία Fraport-Ομίλου Κοπελούζου για την ανάληψη της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια, είναι στοιχείο, άξιο αναφοράς αδιαμφισβήτητα, δεν είναι, όμως, το μόνο.
Η μέγα-επένδυση λειτουργεί με πολλαπλασιαστικά οφέλη, όχι μόνο για τον τουρισμό, αλλά για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας.
Δείτε τους αριθμούς, που -στη συγκεκριμένη περίπτωση- λένε την αλήθεια:
Ήδη έχουν δημιουργηθεί πάνω από 500 νέες θέσεις εργασίας, με προσλήψεις σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο, ενώ δρομολογούνται και άλλες.
Μελέτες έχουν δείξει ότι το συνολικό αποτέλεσμα της επίδρασης ενός διεθνούς ευρωπαϊκού αεροδρομίου στο ΑΕΠ της χώρας, που λειτουργεί, φτάνει έως και 2,5% και προσθέτει -σε εθνικό επίπεδο- κατά μέσο όρο 3.000 θέσεις εργασίας, για κάθε ένα εκατομμύριο επιβατών, που εξυπηρετεί.
Το έργο θα δημιουργήσει συνολικά στον τουρισμό και τους περιφερειακούς κλάδους, τουλάχιστον 70.000 θέσεις εργασίας.
Το 96% των εργαζομένων είναι Έλληνες.
Οι μέσες αποδοχές, που προσφέρονται στο προσωπικό των αεροδρομίων, είναι υψηλότερες από τις αντίστοιχες, που θα λάμβαναν αν η Fraport Greece ακολουθούσε μισθολογικά τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Πρόκειται για αποδοχές, που θα αυξηθούν περαιτέρω κατά τη λειτουργία των αεροδρομίων, δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων θα πληρώνονται εξτρά βάρδιες για νυχτερινή απασχόληση, Κυριακές/Αργίες κλπ.
Η μισθολογική αυτή πολιτική δείχνει πόσο η Fraport Greece πιστεύει στην αξία και εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού των αεροδρομίων.
Με την έναρξη της παραχώρησης των αεροδρομίων θα ενεργοποιηθούν επενδύσεις 400 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2020 (αυξημένες κατά 27% σε σχέση με τις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, όπως προκύπτουν από τη συμφωνία με το Δημόσιο), ενώ η συνολική επένδυση της Fraport Greece για τη 40ετή διάρκεια της παραχώρησης, ανάλογα και με το πώς θα εξελιχθεί η επιβατική κίνηση, θα φτάσει το 1,4 δισ. ευρώ.
Δεδομένου ότι τα 14 αεροδρόμια δεν πωλούνται στη Fraport Greece, αλλά παραχωρούνται σε αυτήν, η ιδιοκτησία τους παραμένει στο Δημόσιο, το οποίο μάλιστα θα έχει και σημαντικά οφέλη από την παραχώρησή τους:
To τίμημα της παραχώρησης, 1,234 δισ. ευρώ, εισπράχθηκε εφάπαξ και προκαταβολικά, ενώ επιπλέον το ελληνικό Δημόσιο θα εισπράττει για τα επόμενα 40 χρόνια ετήσιο πάγιο τίμημα παραχώρησης ύψους 22,9 εκατ. Ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο με τον πληθωρισμό, και ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης της τάξης του 28,5% των λειτουργικών κερδών της Fraport Greece.
Με άλλα λόγια, η Ελλάδα θα αποκτήσει σύγχρονα αεροδρόμια, εφάμιλλα των ευρωπαϊκών και, ταυτόχρονα, το άμεσο οικονομικό όφελος για τη χώρα θα φτάσει στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ, από τις προβλεπόμενες καταβολές των επενδυτών.
Χωρίς να υπολογίζονται οι υπεραξίες, που θα δημιουργηθούν στο σύνολο της οικονομίας.
Όταν, λοιπόν, όλοι -εργαζόμενοι, Ελληνική Δημοκρατία (δηλαδή όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι), επενδυτές- βγαίνουν κερδισμένοι από μία συμφωνία, δεν μπορεί παρά να είναι καλή αυτή η συμφωνία…