Την στενή και τακτική συνεργασία, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση όλων των εκκρεμών ζητημάτων που απασχολούν τους φορολογούμενους, ανακοίνωσαν ο Συνήγορος του Πολίτη, Ανδρέας Ποττάκης και ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής μετά τη συνάντησή τους στα γραφεία του Συνηγόρου.
Η συνεργασία, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, θα περιλαμβάνει τακτικές κοινές συσκέψεις υψηλόβαθμων κλιμακίων με αντικείμενο την επεξεργασία λύσεων σε συγκεκριμένα προβλήματα των φορολογούμενων αλλά και συχνές συναντήσεις του Συνηγόρου με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ για την άμεση εποπτεία και επιτάχυνση της διαδικασίας. Στην σημερινή συνάντηση, ο Συνήγορος του Πολίτη εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος που αφορούσε τη φορολογική κατοικία και φορολογική ισότητα συζύγων που έχουν διαφορετική κατοικία.
«Ευχαριστώ τον κύριο Πιτσιλή για την ανταπόκριση και την επίλυση ενός προβλήματος που είχε ταλαιπωρήσει πολλούς φορολογούμενους συμπολίτες μας», δήλωσε ο Ανδρέας Ποττάκης και συμπλήρωσε: «Αυτή η σημαντική θετική εξέλιξη γίνεται η αφετηρία μιας τακτικής γόνιμης συνεργασίας που θα ωφελήσει τόσο τον φορολογούμενο όσο και τη διοίκηση με σεβασμό στο κράτος δικαίου και την αρχή της χρηστής διοίκησης».
Συγκεκριμένα, ο Διοικητής της ΑΑΔΕ ενημέρωσε τον Συνήγορο ότι η πρακτική των φορολογικών υπηρεσιών εναρμονίστηκε πλέον με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία, σε περίπτωση που οι σύζυγοι έχουν διαφορετική κατοικία δεν τίθεται ζήτημα υποβολής κοινής δήλωσης του φόρου εισοδήματος, όπως άλλωστε είχε ζητήσει ο Συνήγορος του Πολίτη.
Έγινε επίσης δεκτό ότι οι περιορισμοί εξαιτίας τεχνικών προδιαγραφών του συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων φόρου εισοδήματος δεν αποτελούν λόγο μη συμμόρφωσης καθώς το σύστημα πρέπει να προσαρμόζεται στους κανόνες της φορολογικής διοίκησης και όχι οι κανόνες στις ανάγκες του συστήματος.
Ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε από την πλευρά του:
«Η διαρκής συνεργασία με το Συνήγορο του Πολίτη είναι για εμάς, στη Φορολογική Διοίκηση, πολύ σημαντική, δεδομένου ότι μέσω των στοιχείων που συλλέγει ο Συνήγορος αλλά και της ανάδρασης από τους πολίτες, αποκτούμε μια πολύ καλή εικόνα για τις δυσλειτουργίες και τις παθογένειες στην καθημερινή λειτουργία των Υπηρεσιών μας, ώστε να βελτιωνόμαστε διαρκώς αντιμετωπίζοντάς τις, με τελικό στόχο τη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους και την απλούστευση των διαδικασιών στις συναλλαγές πολιτών και επιχειρήσεων με τις Υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».