Περαιτέρω επιδείνωση των συνθηκών στον ελληνικό μεταποιητικό κλάδο τον Ιούλιο, κατέδειξαν τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Markit για το Δείκτη Υπευθύνων Προμηθειών (PMI). Η εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση και τη συρρίκνωση των νέων παραγγελιών οδηγεί σε μείωση τιμών και περικοπή θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα της Markit, ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) διαμορφώθηκε στις 45,2 μονάδες τον Ιούλιο από τις 45,5 τον Ιούνιο, παραμένοντας για 23ο συνεχή μήνα κάτω από τις 50 μονάδες, οι οποίες διαχωρίζουν την συρρίκνωση από την επέκταση.

Στην έρευνα επισημαίνεται ότι η ελληνική οικονομία αναμένεται να παραμείνει σε ύφεση για τρίτη συνεχή χρονιά φέτος εξαιτίας των μέτρων λιτότητας που εφαρμόζονται στο πλαίσιο του μνημονίου με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ. Το ΑΕΠ αναμένεται να συρρικνωθεί με ρυθμό 3,9% περίπου φέτος έναντι ύφεσης 4,4% πέρυσι.

Σύμφωνα με τη Markit, οι Έλληνες κατασκευαστές εξακολούθησαν να μειώνουν τον αριθμό των εργαζομένων τους λόγω της εξασθένησης της ζήτησης, με τον ρυθμό περικοπές να είναι ο ταχύτερος των τελευταίων πέντε μηνών.

«Οι Έλληνες κατασκευαστές υπέμειναν ακόμα ένα μήνα εξασθενημένης ζήτησης και προβληματικών συνθηκών από πλευράς προμηθευτών, τον Ιούλιο. Ο όγκος παραγωγής μειώθηκε και πάλι καθώς οι εταιρείες ανέφεραν ότι η εγχώρια ζήτηση ήταν ο κύριος λόγος της εξασθένησης», σχολίασε ο Richard Clarke, οικονομολόγος της Markit. «Οι προοπτικές είναι κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικές», πρόσθεσε.

Οι νέες παραγγελίες που έλαβαν οι Έλληνες κατασκευαστές μειώθηκαν ακόμα περισσότερο τον Ιούλιο, μολονότι η ζήτηση από το εξωτερικό για προϊόντα του ελληνικού μεταποιητικού τομέα συνέχισε να βελτιώνεται. Οι υψηλότερες τιμές των πρώτων υλών ήταν ο βασικότερος παράγοντας που συνέβαλε στη σημαντική αύξηση των τιμών εισροών.
Η αύξησή τους, ωστόσο, αν και σταθερή σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ήταν η βραδύτερη από τον Νοέμβριο του 2009.

Παράλληλα, οι Έλληνες κατασκευαστές, σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους, προχώρησαν σε περικοπές στις τιμές εκροών για πέμπτο συνεχή μήνα τον Ιούλιο.

«Ωστόσο, οι προσπάθειές τους να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα δεν φαίνεται να έχουν αποτέλεσμα καθώς εξασθένησε η μείωση των τιμών χρέωσης και σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτα στοιχεία η περαιτέρω μείωση τους δεν είναι εφικτή», πρόσθεσε ο Clarke.