Οι πασχαλινές αγορές φαίνεται πως δεν συνέβαλαν στην τόνωση της τοπικής αγοράς του Βόλου, που συνεχίζει να βιώνει το δικό της Γολγοθά.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου επιβεβαιώνει τα «μαύρα μαντάτα» της τοπικής οικονομίας κάνοντας αναφορά και στο άσχημο ψυχολογικό κλίμα που επικρατεί στους καταναλωτές, που για μία ακόμη φορά ήταν ιδιαίτερα συγκρατημένοι στις αγορές τους, κάτι που βέβαια επηρεάζει άμεσα την πορεία των επιχειρήσεων.

Στην τηλεφωνική έρευνα που έγινε συμμετείχαν εκατό επιχειρήσεις με υποδήματα, ενδύματα, είδη προικός, αθλητικά, δερμάτινα είδη, εσώρουχα, ηλεκτρικά είδη, μπιζού – αξεσουάρ, έπιπλα-είδη σπιτιού, κοσμήματα, οπτικά, παιχνίδια, είδη δώρων και υαλικά.

Το 80% των ερωτηθέντων επιχειρήσεων στην αγορά του Βόλου & της Νέας Ιωνίας απάντησε πως η αγοραστική κίνηση της φετινής πασχαλινής περιόδου έδειξε πτώση του τζίρου συγκριτικά με πέρυσι.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι μόνο το 8% είχε αμυδρή αύξηση σε σχέση με τον περσινό τζίρο και μόλις το 12% των ερωτηθέντων κυμάνθηκε στα ίδια περσινά επίπεδα για συγκεκριμένους λόγους, όπως οι πολύ χαμηλές τιμές στα προϊόντα.

Η πτώση του τζίρου κατά μέσο όρο των ερωτηθέντων κυμάνθηκε στο 30 – 35%, ενώ το 12% αντιμετώπισαν πτώση σε ποσοστό 50% και άνω.

Ειδικότερα σε επιχειρήσεις με είδη νεωτερισμού, παιδικά ενδύματα και υποδήματα δεν υπήρξε ούτε μια απάντηση ελάχιστης ανόδου του τζίρου συγκριτικά με πέρυσι αφού οι περισσότερες αντιμετώπισαν μεγάλα ποσοστά πτώσης του τζίρου.

Τα καταστήματα με είδη δώρων εξάλλου είχαν πτώση του τζίρου κατά 20%, αλλά υπήρξαν και δείγματα μικρής αύξησης σε συγκεκριμένα είδη εποχής, όπως κεριά.

Η φετινή μείωση έρχεται να προστεθεί στην κατά 25% -30% περσινή μειωμένη κίνηση στην αγορά.

Πηγή: taxydromos