Πολλοί influencers φοροδιαφεύγουν τα τελευταία δύο χρόνια, οι οποίοι έχουν επιχειρήσεις και δεν δηλώνουν τα εισοδήματά πους.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το 2024 έγινε ένα σκανάρισμα από την εφορία σε 3,8 εκατομμύρια ΑΦΜ, προέκυψαν στοιχεία κι έγιναν έλεγχοι σε περίπου 800 άτομα.

Από τους ελέγχους αυτούς αποκαλύφθηκε ότι κάποιοι, ενώ δήλωναν ετήσιο εισόδημα έως και 10.000 ευρώ, ξόδευαν 200, 300, 400 χιλιάδες ευρώ, ετησίως.

Η φορολογική διοίκηση έχει συστήσει μια ειδική ομάδα, μια task force, η οποία σαρώνει τα social media και παρακολουθεί αναρτήσεις, ιστορικό αναρτήσεων, παρακολουθεί όλες τις πλατφόρμες και κυνηγάει αυτούς οι οποίοι φοροδιαφεύγουν συστηματικά.

Ήδη το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν μπει στο στόχαστρο της εφορίας 20 περιπτώσεις influencers, (αναγνωρίσιμα πρόσωπα, παρουσιαστές, ηθοποιοί, καλλιτέχνες), που προωθούσαν ακριβά προϊόντα από ένδυση, υπόδηση, παπούτσια, τσάντες, αξεσουάρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία στα οποία διέμεναν, εισέπρατταν κάποια χρήματα και δεν τα δήλωναν ποτέ στη φορολογική τους δήλωση.

Πόσο χρεώνουν οι influencers για μία μόνο ανάρτηση

Ελέγχονται οι αναρτήσεις, ακολουθεί μια σύγκριση εισοδημάτων με τις δαπάνες που γίνονται σε ετήσια βάση, αναλύονται τραπεζικές συναλλαγές, γίνεται μια χαρτογράφηση των περιουσιακών στοιχείων που έχουν αποκτηθεί και στη συνέχεια έρχονται οι ελεγκτές και καλούν για εξηγήσεις.

Ειδικότερα, οι τιμές που χρεώνουν οι influencers στο Instagram κυμαίνονται ανάλογα με το πλήθος που τους ακολουθεί:

  1. Οι Ναnο influencers χρεώνουν από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
  2. Οι Micro influencers χρεώνουν από 100 έως 500 ευρώ ανά ανάρτηση.
  3. Οι Mid-tier influencers χρεώνουν από 500 έως 2.000 ευρώ ανά ανάρτηση.
  4. Οι Macro influencers χρεώνουν από 2.000 έως 10.000 ευρώ ανά ανάρτηση.
  5. Οι Mega influencers χρεώνουν πάνω από 10.000 ευρώ ανά ανάρτηση.