Τα πάρτι φοροδιαφυγής των influencers έχουν μπει στο στόχαστρο της εφορίας, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που διαφημίζουν προϊόντα, έναντι αμοιβής, χωρίς να δηλώνουν τα έσοδά τους. Οι Ράμπο της ΑΑΔΕ, με τη βοήθεια της ειδικής ομάδας social media και σύγχρονες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, σαρώνουν τις αναρτήσεις τους, ακόμη και αυτές που έγιναν πριν από χρόνια.

Η ΑΑΔΕ στοχεύει σε περιπτώσεις όπου τα δηλωθέντα εισοδήματα δεν ανταποκρίνονται στον πολυτελή τρόπο ζωής που προβάλλεται στα social media. Οι influencers που εμφανίζονται φτωχοί στις φορολογικές δηλώσεις τους αλλά παράλληλα δημοσιεύουν εικόνες με ακριβά αυτοκίνητα, διαμονές σε πολυτελή ξενοδοχεία και ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς βρίσκονται στο μικροσκόπιο.

Πώς ξεγλιστρούν

Πολλοί influencers καταφέρνουν να… ξεγλιστρούν από τις Αρχές, είτε χρησιμοποιώντας για εμπορικές προωθήσεις τα στόρι που σβήνονται μέσα σε 24 ώρες, είτε δικαιολογώντας τις αναρτήσεις τους ως ανταποδοτική δωρεάν διαφήμιση μιας υπηρεσίας που δέχτηκαν, όπως -για παράδειγμα- θεραπείες από κέντρα αισθητικής, διαμονή σε ξενοδοχείο, καλλυντικά κ.ά.

Υπάρχουν φυσικά και επαγγελματίες του χώρου που ακολουθούν τους κανόνες, ανοίγοντας βιβλία και καταχωρίζοντας τα τιμολόγιά τους στο MyDATA.

Τα πιθανά κέρδη ανά κατηγορία influencers

Η αγορά των influencers χωρίζεται σε κατηγορίες ανάλογα με τους ακολούθους και τα πιθανά έσοδα που λαμβάνουν:

  • Nano Influencers (1.000-10.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Micro Influencers (10.000-50.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Mid-Tier Influencers (50.000-500.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Macro Influencers (500.000-1.000.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Mega Influencers (πάνω από 1.000.000 ακόλουθοι): Κέρδη άνω των 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.