Αναπάντεχα αρκετές οι ταινίες που κάνουν σήμερα πρεμιέρα στη μεγάλη οθόνη, αν αναλογιστεί κανείς ότι σε λίγες μέρες μπαίνει ο Αύγουστος. Όσοι βρίσκεστε στην πόλη πάρτε ιδέες για το πώς μπορείτε να περάσετε τα βράδια σας, σε κάποιον από τους θερινούς κινηματογράφους που παραμένουν ανοιχτοί για να σας συντροφεύουν τις νύχτες του καλοκαιριού.
Η Πανσιόν (Retirement Home)
Κωμωδία, 97΄
Σκηνοθεσία: Τόμας Ζιλού
Πρωταγωνιστούν: Κεβ Άνταμς, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ντανιέλ Πρεβό, Μιλέν Ντεμονζό, Ζαν-Λικ Μπιντό, Μάρθα Βιγιαλόνγκα, Φιρμίν Ρισάρ, Λιλιάν Ροβέρ
Για να γλιτώσει τη φυλακή, ο Μιλάν (Κεβ Άνταμς) πρέπει να συμπληρώσει 300 ώρες κοινωφελούς εργασίας σ’ έναν οίκο ευγηρίας. Στην αρχή, η κατάσταση είναι σκέτη κόλαση, μέχρι που οι συνταξιούχοι οικότροφοι αποφασίζουν να τον «υιοθετήσουν».
Άιφελ (Eiffel)
Ρομαντικό, δράμα εποχής, 108΄
Σκηνοθεσία: Μαρτέν Μπουρμπουλόν
Πρωταγωνιστούν: Ρομέν Ντουρί, Εμα Μακί, Πιερ Ντελαντονσάμπ
Βασισμένη στα αληθινά γεγονότα πίσω από τη δημιουργία ενός από τα πιο επιβλητικά και δημοφιλή μνημεία στον κόσμο, αλλά και στην ταραχώδη ζωή του εμπνευστή του, το «Άιφελ» είναι μια ταινία για τον απαγορευμένο έρωτα και τις συνέπειές του. Μετά τη συμμετοχή του στο Άγαλμα της Ελευθερίας, ο διάσημος μηχανικός Γκιστάβ Άιφελ πιέζεται από τη γαλλική κυβέρνηση να δημιουργήσει κάτι θεαματικό για την Παγκόσμια Έκθεση του 1889 στο Παρίσι, ενώ ο ίδιος θέλει απλά να σχεδιάσει το μετρό της πόλης. Ξαφνικά, όλα αλλάζουν όταν ο Άιφελ συναντά μια μυστηριώδη γυναίκα από το παρελθόν. Το ανομολόγητο πάθος τους θα ξυπνήσει ξανά και θα τον εμπνεύσει να αλλάξει για πάντα τον Παριζιάνικο ουρανό.
Στα Άκρα (On the Edge)
Περιπέτεια, 100΄
Σκηνοθεσία: Τζιορντάνο Τζεντερλίνι
Πρωταγωνιστούν: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μαρίν Βακτ, Ολιβιέ Γκουρμέ
Ένας ισπανός οδηγός του υπογείου σιδηροδρόμου στις Βρυξέλλες, βιώνει μια νύχτα την απόλυτη φρίκη. Βλέπει ένα νεαρό να ετοιμάζεται να πέσει στις ράγες, μπροστά από το συρμό που οδηγεί ο ίδιος, και βλέποντας το πρόσωπό του προλαβαίνει να αντιληφθεί πως είναι ο γιος του, με τον οποίο είχαν χαθεί εδώ και χρόνια. Όταν ο πατέρας μαθαίνει πως ο γιος του είχε εμπλακεί σε μια αιματηρή ληστεία αποφασίζει να πάρει το νόμο στα χέρια του, και να ακολουθήσει τη ματωμένη γραμμή των ιχνών που άφησε πίσω του το παιδί του, για να φτάσει στους εγκέφαλους της ληστείας, τους οποίους θεωρεί υπευθύνους για την κατάληξη του.
Μυστικός Πράκτορας OSS 117: Από την Αφρική με Αγάπη/ OSS 117: From Africa with Love)
Κωμωδία, 117΄
Σκηνοθεσία: Νικολά Μπεντός
Πρωταγωνιστούν: Ζαν Ντιζαρντέν, Πιέρ Νινί, Μελοντί Καστά
1981. O ΟSS 117, είναι ξανά κοντά μας. Σε αυτή την αποστολή –πιο δύσκολη, πιο επικίνδυνη και πιο καυτή από ποτέ!– βρίσκεται στη Αφρική, με σκοπό να προστατέψει έναν πρόεδρο από επαναστάτες, και αναγκάζεται για πρώτη φορά να συνεργαστεί με τον νέο και πολλά υποσχόμενο πράκτορα OSS 1001. Αντικαταστάτης, συνεργάτης ή ανταγωνιστής; Η τρίτη ταινία στις μυστικές περιπέτειες του κατασκόπου OSS 117.
Τελευταίο Καλοκαίρι (Murina)
Δράμα, 96΄
Σκηνοθεσία: Αντονέτα Αλαμάτ Κουσιτζάνοβιτς
Πρωταγωνιστούν: Γκρασίτζα Φιλίποβιτς, Ντανίτσα Γκούρτσιτς, Λέον Λούτσεβ
Οι εντάσεις κλιμακώνονται ανάμεσα στην ανήσυχη έφηβη Γιούλια και τον καταπιεστικό πατέρα της Άντε, όταν τους επισκέπτεται ένας παλιός οικογενειακός φίλος, στο σπίτι τους, σε ένα νησάκι της Κροατίας. Καθώς ο Άντε επιχειρεί να κλείσει μία συμφωνία που θα τους αλλάξει τη ζωή, η Γιούλια προσπαθεί να ξεφύγει από την ηρεμία και την απομόνωση, επιζητώντας την παρέα του ισχυρού επισκέπτη, ο οποίος της προσφέρει μία γεύση ελευθερίας, μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, όπου ξυπνούν η επιθυμία και η βία.
Το Μουσικό Δωμάτιο (Jalsaghar)
Δράμα, 100΄
Σκηνοθεσία: Σατγιαζίτ Ρέι
Πρωταγωνιστούν: Τσάμπι Μπίσγουας, Πάντμα Ντέβι, Πινάκι Σεν Γκούμπτα
Ο Ράι παρουσιάζει με αριστοτεχνικό τρόπο την ετοιμόρροπη χλιδή του κόσμου ενός έκπτωτου αριστοκράτη που προσκολλάται απελπισμένα σε έναν τρόπο ζωής που σβήνει. Η μεγαλύτερη χαρά του είναι το δωμάτιο μουσικής όπου ανά τα χρόνια έχει φιλοξενήσει πολυτελείς συναυλίες και πλέον είναι μια σκιά του παρελθόντος εαυτού του. Μια διάπυρη αναπαράσταση της σύγκρουσης ανάμεσα στην παράδοση και τον μοντερνισμό, και μια επίδειξη μερικών από τους πιο δημοφιλείς Ινδούς μουσικούς της εποχής, το Μουσικό Δωμάτιο είναι ένα καθοριστικό έργο από τον μεγάλο Μπενγκάλι κινηματογραφιστή.
Ανατολικά της Εδέμ (East of Eden)
Δράμα, 117΄
Σκηνοθεσία: Ελία Καζάν
Πρωταγωνιστούν: Τζούλι Χάρις, Τζέιμς Ντιν, Ρέιμοντ Μάσεϊ, Μπερλ Άιβς, Ρίτσαρντ Ντάβαλο
1917. Ενώ στην Ευρώπη ξεσπά ο Α ́ Παγκόσμιος Πόλεμος, στην κοιλάδα Σαλίνας της Καλιφόρνια ο παρορμητικός Καλ (Τζέιμς Ντιν), ένα δυστυχισμένο αγόρι, προσπαθεί να κερδίσει τη συμπάθεια και την αγάπη του πατέρα του, ενός ψυχρού κι ενάρετου γαιοκτήμονα. Αυτός όμως ξεχωρίζει ολοφάνερα τον μεγαλύτερό του γιο, τον πράο και υπάκουο Άρον. Τα παιδιά, με διαμετρικά αντίθετους χαρακτήρες, έχουν μεγαλώσει χωρίς τη μητέρα τους, για την οποία το μόνο που γνωρίζουν είναι πως έχει πεθάνει με αποτέλεσμα να την έχουν εξιδανικεύσει.
Μετά από έναν καυγά, ο Καλ θα καταφύγει στο Μοντερέι όπου έκπληκτος θα πληροφορηθεί ότι η μητέρα του όχι μόνο ζει αλλά διατηρεί κι ένα διάσημο οίκο ανοχής. Επιστρέφοντας με ένα πολύτιμο δώρο για τον πατέρα του εισπράττει την απόρριψη από εκείνον ενώ πληγώνεται βαθειά από την ανακοίνωση του αρραβώνα του αδελφού του με την αγαπημένη του Άμπρα. Από εκεί και πέρα, η σχέση με τον πατέρα και τον αδερφό του θα αρχίσει να επιδεινώνεται όλο και περισσότερο με απρόβλεπτα αποτελέσματα.
Δολοφόνος για Γέλια (The Battle of the Sexes)
Κωμωδία, 84΄
Σκηνοθεσία: Τσαρλς Κράιτον
Πρωταγωνιστούν: Πίτερ Σέλερς, Ρόμπερτ Μόρλεϊ, Κοvστάνς Κάμινγκς, Τζέιμσον Κλαρκ, ́Ερνεστ Θέσιγκερ, Ντόναλντ Πλέζανς
Ένας λογιστάκος ο Mάρτιν προκειμένου να να διασώσει μια παραδοσιακή υφαντουργία από την μανία της μνηστής του νέου ιδιοκτήτη να την εκσυγχρονίσει, αποφασίζει να την δολοφονήσει. Ο Σέλερς προσφέρει μια ήπια μα φοβερή ερμηνεία στον πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς τρέμει και καμπουριάζει με κάθε κίνηση, σαν ένας άνθρωπος που τρομάζει ακόμα και στην ιδέα πως κινδυνεύει να ξεφύγει ακόμη και στο ελάχιστο από την πολύ αυστηρά καθορισμένη ρουτίνα του. Όταν η ταινία κλιμακώνεται σε μια αναζωογονητικά σκοτεινή κωμωδία για την τελική της πράξη, ο Σέλερς δεν αλλάζει σχεδόν καθόλου την ήπια ερμηνεία του –κάνοντάς τον χαρακτήρα του να φαντάζει πολύ πιο επικίνδυνος από ό,τι αν υποκρινόταν κραυγαλέα τον ψυχοπαθή.