Η Νατάσα Τριανταφύλλη έχει μαθητεύσει στο πλευρό του Λευτέρη Βογιατζή, του Γιάννη Χουβαρδά αλλά και του Ρόμπερτ Ουίλσον, των οποίων υπήρξε βοηθός. Ενώ έχει συμμετάσχει σαν ηθοποιός στις παραστάσεις «Kοριολανός» (σκην. Ρόμπερτ Στούρουα), «Επτά Επί Θήβας», «Αντιγόνη», «Κωμωδία των Παρεξηγήσεων» (σκην. Γιώργος Κιμούλης) και «Machinal» (σκην. Νικαίτη Κοντούρη). Τώρα, παίρνει το δικό της βάπτισμα του πυρός στο πεδίο της σκηνοθεσίας, εκκινώντας από το πεδίο της αρχαίας τραγωδίας.
Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή με την πρόσφατα βραβευμένη με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη Λένα Παπαληγούρα στον επώνυμο ρόλο και ένα δυνατό καστ θα παρουσιαστεί στο Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη (οδός Πειραιώς 138) για 15 μόνο παραστάσεις από τις 19 Ιουνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση του Νίκου Παναγιωτόπουλου, με πρωτότυπη μουσική της Μόνικα, φωτισμούς του Σκοτ Μπόλμαν (φωτιστή του Ρόμπερτ Ουίλσον) και κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη.
Συμμετέχουν οι Ορφέας Αυγουστίδης, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Βίκυ Παπαδοπούλου, Χρήστος Σαπουντζής και Λυδία Φωτοπούλου.
«Ο σχεδιασμός της παράστασης, βασίζεται στην έννοια της προοικονομίας των πραγμάτων και των δράσεων των ηρώων, καθώς και στο σκοτάδι της πλάνης, στην αίσθηση δηλαδή, ότι οι ήρωες νομίζουν ότι πράττουν σωστά ενώ έχουν παραπλανηθεί από τη Θεά ‘Ατη», εξηγεί η Νατάσα Τριανταφύλλη.
Όπως υποστηρίζει η ίδια, οι ηθοποιοί θα κινούνται περιμετρικά σε όλο τον χώρο του μουσείου, ορίζοντας τη δράση εντός του μουσείου, ως δράση ιδιωτική, ενώ την δράση στο αίθριο ως δράση δημόσια. «Ο θεατής θα είναι σε θέση να δει το πραγματικό γεγονός, σε χρόνο ευθύγραμμο, τη στιγμή που συμβαίνει», συμπληρώνει.
«Η παράσταση είναι ένας προβληματισμός, ανάμεσα στα όρια του ιδιωτικού κόσμου και της δημόσιας ζωής, έτσι όπως θα μπορούσαν να οριστούν οι κόσμοι του Κρέοντα και της Αντιγόνης. Ένας προβληματισμός, πάνω στην ερμηνεία, των καταστάσεων και των βιωμάτων, όταν αυτά εκτίθενται στον δημόσιο λόγο.
Ήρωες, που αδυνατούν να πράξουν με φρόνηση, επειδή παραπλανούνται. Όταν αναγκάζονται τελικά να βρουν το μέτρο, είναι δέσμιοι του Χρόνου, που δεν μπορεί να αλλάξει πια το λάθος», σημειώνει η Νατάσα Τριανταφύλλη.
Η «Αντιγόνη» πρωτοδιδάχτηκε το 441 π.Χ, και από τότε έχει απασχολήσει και εμπνεύσει τους ανθρώπους της τέχνης αλλά και έχει πυροδοτήσει στοχασμούς και αντιπαραθέσεις τόσο στη δυτική σκέψη και λογοτεχνία, όσο και σε επίπεδο παγκόσμιο.
Είναι η δυναμική που δημιουργεί η αντιπαράθεση των δύο κόσμων, εκείνου του «παλαιού», του Θεϊκού Δικαίου, της οικογένειας και του αίματος, που οδηγεί τις πράξεις και τη σκέψη της Αντιγόνης, και ενός «νέου», εκείνου που θέτει στο κέντρο τον άνθρωπο, το αυτεξούσιο του, και εντέλει τον Νόμο της Πόλης, τον οποίο με μανία υποστηρίζει ο Κρέοντας, που κάνει την Αντιγόνη ένα έργο που συμπυκνώνει το άλυτο δίλημμα τόσων κοινωνιών στο πέρασμα των χρόνων.
Ένα δίλημμα, που απασχολεί την ανθρώπινη ψυχή, και παλεύει να βρει λύση σχεδόν σε κάθε ατομική, κοινωνική και ιστορική συνθήκη. Η πάλη ανάμεσα στη μοίρα και το ανθρώπινο δίκαιο, ανάμεσα στην αρσενική εξουσία και τη θηλυκή αντοχή, ανάμεσα στη μοίρα και την ψευδαίσθηση ότι ο άνθρωπος μπορεί να την ορίσει, διαπνέει ολόκληρη την τραγωδία.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 22.00. Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 20 ευρώ, Ατέλειες, Ανω των 65: 15 ευρώ, Φοιτητικό: 10 ευρώ (περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων για κάθε μέρα), Κάτοχοι κάρτας ανεργίας: 5 ευρώ (ισχύουν την πρώτη βδομάδα και για περιορισμένο αριθμό θέσεων).