Θέλετε να γευματίσετε σε ένα εστιατόριο και το πρώτο πράγμα που κάνετε για να είστε σίγουροι για την ποιότητά του είναι να ρωτήσετε τους γνωστούς σας αν το έχουν επισκεφθεί. Δεύτερο βήμα η αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο και οι κριτικές σε γνωστά sites. Τρίτο βήματα παίρνετε τηλέφωνο και κλείνετε τραπέζι.
Τι γίνεται, όμως, όταν όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν, εσείς κάθεστε ήδη στο τραπέζι του εστιατορίου και θέλετε να έχετε μια αρχική εικόνα για το αν πρόκειται για ένα καλό εστιατόριο; Παρακάτω ακολουθούν κάποια στοιχεία που αξίζει να παρατηρήσετε και να βγάλετε τα αντίστοιχα συμπεράσματα.
Εποχικές πρώτες ύλες. Από τα πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να παρατηρήσετε σε ένα μενού, καθώς το να συμβαδίζουν με την εποχικότητα οι πρώτες ύλες αποτελούν και τρανή απόδειξη ότι όλα στην κουζίνα του είναι φρέσκα και όχι κατεψυγμένα.
Γαστρονομικές τάσεις. Αν παρατηρήσετε ότι οι τάσεις στο μενού ακολουθούν την παγκόσμια γαστρονομική σκηνή, αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο, καθώς δείχνει ότι αυτοί που βρίσκονται στην κουζίνα του αγαπάνε το αντικείμενο και δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην εξέλιξη.
Άμεση εξυπηρέτηση. Το να μπείτε σε ένα εστιατόριο και να καθίσετε σε ένα τραπέζι είναι το πιο εύκολο πράγμα που μπορείτε να κάνετε, εντελώς αναίμακτα. Τι γίνεται, όμως, μετά από αυτό; Αν η αναμονή για την ανταπόκριση του προσωπικού είναι ελάχιστη (περίπου ένα λεπτό) τότε αυτό είναι καλό σημάδι ότι όλα ρολάρουν όπως πρέπει, και ότι οι χρόνοι του είναι σωστοί.
Φιλικό προσωπικό. Όταν το προσωπικό που σας εξυπηρετεί είναι φιλικό και χαμογελαστό, σημαίνει ότι είναι και ευχαριστημένο από την δουλειά του. Άρα αγαπάει αυτό που κάνει, δεν το κάνει από αγγαρεία, και έχει κίνητρα (προφανώς από την ιδιοκτησία) για να προσπαθεί για το καλύτερο.
Απόσταση τραπεζιών. Κανείς δεν θέλει την ώρα που γευματίζει να νιώθει δύο μάτια καρφωμένα πάνω του, που προέρχονται από το διπλανό, σχεδόν κολλητό, τραπέζι. Η σωστή απόσταση μεταξύ των τραπεζιών παίζει το ρόλο της και δείχνει ότι αυτός που την όρισε ξέρει πολύ καλά την δουλειά του. Δείχνει, επίσης, και την φιλοσοφία του επιχειρηματία ο οποίος θέλει να εξυπηρετεί λίγους και καλούς πελάτες και όχι μαζικό κοινό.
Σωστό timing σερβιρίσματος. Αδιαμφισβήτητα, ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων, που αφήνουν ικανοποιημένους τους πελάτες ενός εστιατορίου. Όλα είναι θέμα timing και αυτό ισχύει και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Έτσι, όταν δεν υπάρχουν καθυστερήσεις στην κουζίνα ή λιγοστό προσωπικό στην εξυπηρέτηση, τέτοια θέματα δεν τίθενται καν.
Προσοχή στη λεπτομέρεια. Ένα γλυκό κέρασμα ή ένα επιπλέον ποτήρι κρασί, ακόμη και ο σεφ που αφήνει την κουζίνα του για να συνομιλήσει με τους πελάτες και να ακούσει τα παράπονα ή τις κολακείες τους κάνουν τη διαφορά και αποδεικνύουν ότι ο πελάτης είναι το επίκεντρο ενός εστιατορίου και αποτελεί το άλφα και το ωμέγα για την μακροπρόθεσμη επιτυχημένη πορεία του.