Το μυθιστόρημα του Άλφρεντ Ντέμπλιν, που μετέφερε στην οθόνη αριστουργηματικά ο Φασμπίντερ, το εμβληματικό «Βερολίνο Αλεξάντερπλατς», ανεβαίνει από σήμερα στη θεατρική σκηνή του Ιδρύματος Κακογιάννη, από τον θίασο Κανιγκούντα.
Η διασκευή της Μαρίας Μαγκανάρη, βασίζεται σε μικρό μέρος του βιβλίου και επικεντρώνει σε τρείς γυναίκες, φευγαλέες από την ζωή του μικροκακοποιού ήρωα του βιβλίου, Φραντς Μπίμπερκοπφ.
Οι τρεις γυναίκες ενσαρκώνουν στην παράσταση και διαλόγους ανδρών σε δημόσιους χώρους για την πολιτική και την οικονομία.
Ο δραστήριος θίασος Κανιγκούντα (το όνομα παραπέμπει στην 7η σφραγίδα του Μπέργκμαν) επέλεξε το «Μπερλίν Αλεξάντερπλατς» (1929), για να μιλήσει για την «κρίση», στα πλαίσια του 3ου Low Budget Festival.
«H βία κατά των γυναικών, οι προπηλακισμοί εναντίον μειοψηφιών, είναι πολύ ισχυροί και σήμερα. Αυτούς τους παραλληλισμούς με το περιβάλλον και την εποχή της Γερμανίας της δεκαετίας του 1920 στην οποία τοποθετείται το βιβλίο του Ντέμπλιν, ανιχνεύει η παράσταση, μέσα από τα μάτια γυναικών» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Μαρία Μαγκανάρη, η οποία υπογράφει και τη σκηνοθεσία.
Στην παράσταση, «πρωταγωνιστεί» επίσης η πρωτότυπη μουσική του Νίκου Ντούνα, πάνω σε λαϊκούς στίχους που υπάρχουν στο ομώνυμο μυθιστόρημα.
Τις τρεις «αφανείς και αναλώσιμες γυναίκες», ερμηνεύουν οι:Ανθή Ευστρατιάδου, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου και η Μαρία Μαγκανάρη.